استاندار قزوین:

کلنگ نیروگاه پنج هزار مگاواتی در قزوین به زمین زده می شود

۱۳۹۵/۱۲/۱۹ - ۱۱:۵۶:۰۰
کد خبر: ۵۳۲۳۳۰
کلنگ نیروگاه پنج هزار مگاواتی در قزوین به زمین زده می شود
استاندار قزوین از احداث نیروگاه پنج هزار مگاواتی در قزوین خبر داد و گفت: به زودی کلنگ ساخت این طرح به زمین زده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جریان بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شهیدرجایی در شهرستان آبیک اظهار کرد: به منظور تامین نیاز برق قزوین و بعضی استان های کشور کلنگ احداث نیروگاه پنج هزار مگاواتی در آینده ای نزدیک در قزوین به زمین زده می شود.

همتی با بیان اینکه ارتقای ظرفیت نیروگاه فعلی به سه هزار و 200مگاوات نیز در مرحله بررسی قرار دارد افزود: امروزه برق به نعمتی ارزشمند و حیاتی مانند هوا تبدیل شده و از نیازهای بسیار مهم و ضروری همه شهروندان به شمار می رود.

وی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت تولید انرژی پاک ادامه داد: با توجه به تهدیدهای زیست محیطی در دنیای امروز و افزایش حجم آلودگی ها باید به دنبال جایگزین کردن بسیاری از منابع سوخت فسیلی با انرژی های خورشیدی، آبی، بادی و برقی باشیم که البته در این زمینه حرکت های خوبی در استان قزوین صورت گرفته است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در جریان ریزگردها در خوزستان که به دلیل شرایط آب و هوایی این استان حاصل شد، تامین، تولید و انتقال برق به مشکل برخورد و مردم با سختی زیادی روبرو شدند که از همین رو باید قدر این نعمت را بدانیم.

همتی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: نیروگاه شهیدرجایی به عنوان یکی از زیرساخت های مهم استان و حتی کشور محسوب می شود و تاکنون در تامین و تولید انرژی کمک شایانی به استان کرده است.  

وی در ادامه با بیان اینکه در برخی مواقع توسعه زیرساخت ها با آسیب به محیط زیست همراه است تصریح کرد: باید تلاش شود تا جای ممکن این آسیب ها را کاهش یابد و زمینه رفع آلودگی ها و توسعه همگام با محیط زیست در این مجموعه اتفاق بیافتد.

استاندار قزوین در این بازدید، از بخش مدیریتی این مجموعه همراه با نیروگاه سیکل ترکیبی و بخار دیدن کرد.

نیروگاه 2هزار مگاواتی شهیدرجایی قزوین دارای 2نیروگاه سیکل ترکیبی و بخار است که در صورت اجرای طرح توسعه آن هزار و 200مگاوات دیگر به ظرفیت آن اضافه خواهد شد.

این نیروگاه که با برخورداری از 700نیروی کار، 4.7درصد برق کشور را تامین می کند در کیلومتر 25آزادراه قزوین-کرج در شهرستان آبیک قرار دارد و از سال 1371 به کار تولید برق می پردازد.

نیروگاه2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز