مشاور وزیر صنعت مطرح کرد:

۵.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی پس از برجام در کشور

۱۳۹۵/۱۲/۱۹ - ۱۴:۰۹:۴۳
کد خبر: ۵۳۲۴۴۱
۵.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی پس از برجام در کشور
مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: برای نخستین بار در این دولت تراز تجاری کشور مثبت شده و بعد از برجام 5.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ایران انجام شده است .

به گزارش برنا، فرزاد خلفی روز پنجشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی روابط عمومی های صنعت و معدن استان یزد افزود: همه این موفقیت ها باید به صورت مقایسه ای و تحلیلی از سوی روابط عمومی ها و رسانه ها به اطلاع مردم برسد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه روابط عمومی گفت: دنیای امروز ، دنیای ارتباطات است به گونه ای که توسعه تنها در صورت حرکت در مسیر ارتباطات و دخالت دادن آن در فرآیند تصمیم سازی محقق نمی شود.

وی افزود: لازمه یک جامعه فعال ، پویا و توسعه یافته توجه ویژه به ارتباطات و روابط عمومی و داشتن مطالعات علمی و پیوست فرهنگی در طرح هاست.

مشاور وزیر صنعت تصریح کرد: با توجه به نقش محوری ارتباطات در تصمیم سازی دستگاه ها ، روابط عمومی ها باید به عنوان نقطه اتکا و فرآیند محور در مسیر توسعه و ارتقاء مجموعه خود گام برداشته و زاویه دید سازمان را به سمت فعالیت های مشارکتی و ارتباطی تغییر دهند.

خلفی اضافه کرد: روابط عمومی باید با بن بست شکنی در مرحله نخست ارتباطات درون سازمانی را تقویت کرده و سپس تصویر جامعه از مجموعه خود را اصلاح کند در عین حال باید فرهنگ شفاف سازی و عذر پذیری را در سازمان و میان مدیران تقویت کند.

وی با بیان اینکه دولت دکتر روحانی مظلوم تر از هر دولتی حتی دولت اصلاحات است ، تأکید کرد : روابط عمومی ها باید با رصد و تحلیل عملکردها و تهیه آمار مقایسه ای ، پاسخی منطقی ، متکی بر استدلال و نیز اقناعی به مردم بدهند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت ادامه داد: به عنوان نمونه با وجود هجمه های زیاد به وضعیت تولید کارخانه های خودروسازی داخلی در چند سال اخیر شاهد رشد 40 درصدی این بخش در دولت تدبیر و امید و نیز صادرات تولیدات داخلی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز انحصار صدا و سیما شکسته شده و شبکه های مجازی مرکز ثقل و توجه مردم شده و روابط عمومی ها باید با تولید پیام ها مختصر ، مفید ، اقناعی ، مقایسه ای و متکی بر آمار و ارقام وارد این فضا شده و به نوعی دردهای مردم را پاسخ دهند.

این مسئول با بیان اینکه خیلی از هجمه ها علیه دولت بی انصافی بوده است ، گفت: روابط عمومی ها باید به هر صورت ممکن واقعیت را به اطلاع مردم رسانده و با نگاه حمایتی به تولید داخلی و توریج کالای ایرانی به ثبات و امنیت شغلی و گسترش رفاه و خدمات جامعه ایرانی کمک کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت در ادامه سفر یک روزه به استان یزد از دو واحد تولیدی ایساتیس و کاشی مسعود یزد نیز بازدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز