استاندار کرمان عنوان کرد:

حوزه فرهنگی، یکی از خلاءهای عدم توسعه یافتگی کشور

۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۵:۳۳:۱۰
کد خبر: ۵۳۲۸۷۱
حوزه فرهنگی، یکی از خلاءهای عدم توسعه یافتگی کشور
استاندار کرمان حوزه فرهنگی را یکی از خلاءهای عدم توسعه یافتگی کشور دانست و گفت: اگر حوزه فرهنگ همگام با حوزه اقتصاد پیش نرود، در اجرای پروژه ها ناکام خواهیم ماند.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در جلسه اقتصاد مقاومتی منطقه چهار شهرستان های بافت و ارزوئیه (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) به بازدیدهای صورت گرفته از مناطق استان کرمان اشاره کرد و افزود: در این مناطق ثروت های فراوانی وجود دارد که متاسفانه کارهایی که می بایست انجام می گرفت، انجام نشد.
وی با اشاره به اینکه امروز مسیری برای استان فراهم شده است تا اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی عملیاتی شود، یادآورشد: دولت تدبیر و امید سیاست هایی در اجرای اقتصاد مقاومتی اجرا کرده که این سیاست ها آرامش اقتصادی در کشور به وجود آورده است.
استاندارکرمان با تاکید براینکه نخستین گشایش ال سی بعد از 6 ماه بعد از اجرای برجام در کرمان صورت گرفت، خاطرنشان کرد: با گشایش اعتبارات بانکی، تا امروز در استان کرمان بیش از 3 میلیارد دلار تامین مالی پروژه ها صورت گرفته است.
رزم حسینی سیاست های خردگرایانه اقتصادی دولت را مبتنی بر اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: از 3 هزار و 400 میلیارد تومان پروژه نیمه تمام استان کرمان، تاکنون یک هزار و 300 میلیارد تومان به بخش غیردولتی واگذار شده است.
وی بر استفاده حداکثری از فضای به وجود آمده در استان کرمان بدون اختلافات سیاسی تاکید کرد و افزود: دولت تدبیر و امید فضای کشور را به سمتی سوق داد تا فعالان اقتصادی به عرصه بیایند که به عنوان نمونه با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومانی در شهرستان بافت می توان اشاره کرد.
نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان با تاکید براینکه مدیریت استان کرمان با عزمی راسخ و مدیریت جهادی برای جبران عقب افتادگی تاریخی و چند صد ساله تلاش می کند، تصریح کرد: نگاه استان در جهت توسعه اقتصاد و اقتصاد مقاومتی، جناح و چپ و راست نمی شناسد و همه اعضای مثلث توسعه اقتصادی موثر هستند.
رزم حسینی با اشاره به اینکه استان کرمان به صورت پایلوت در حال تمرین سبک جدیدی برای توسعه بدون بروکراسی نحس ادری است، یادآورشد: حوزه فرهنگی یکی از خلاءهای عدم توسعه یافتگی کشور است و اگر این حوزه همگام با حوزه اقتصاد پیش نرود، ناکام خواهیم ماند.
وی با اشاره به اینکه ولایت مداری در عمل ثابت می شود، نه در شعار و اختلاف، از ائمه جمعه و روحانیت درخواست نمود با راه اندازی نهاد فرهنگی اقتصاد مقاومتی، گام های اساسی در این حوزه بردارند. 
استاندار کرمان با تاکید براینکه جریانات سیاسی زمانی ارزش دارند که سطح رفاه و آسایش مردم ارتقاء یابد، خطارنشان کرد: شهدای والامقام نرفته اند که دعوای چپ و راست راه بیندازیم و مردم روز به روز فقیرتر بشوند بنابراین می توان با پرهیز از مباحث سیاسی کارنامه ای درخشان و واقعی به مردم ارائه داد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه نباید معین های اقتصادی مناطق استان کرمان با تغییر مدیران، تغییر یابند، گفت: تجربه نشان داده مدیران بومی دلسوزتر، آگاه تر و با شناخت تر نسبت به شرایط استان و منطقه هستند لذا نباید در دوره های بعد اجازه داد که استاندار غیربومی برای کرمان انتخاب شود.
وی از مذاکره مدیریت استان با نوزدهمین موسسه غیردولتی برای پذیرفتن مسئولیت توسعه اقتصادی در بخش ماهان از توابع شهرستان کرمان خبر داد و افزود: باید اقتصاد و فرهنگ را به مردم واگذار کرده و دولت نقش نظارت، کنترل و هدایت را به عهده بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز