امروز رخ داد؛

استاندار خراسان جنوبی: اعتقاد من به مردم متدین استان قلبی است

۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۰۸:۵۰:۴۵
کد خبر: ۵۳۲۹۰۵
استاندار خراسان جنوبی: اعتقاد من به مردم متدین استان قلبی است
استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتقاد من به مردم متدین استان قلبی است، امیدوارم شرایط لازم برای رفع برداشت های اشتباه ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا،سید علی اکبر پرویزی عصر جمعه در نشست خبری افزود: پس از انتشار سخنانم در جمع تعدادی از هنرمندان استان واکنش هایی دیده شد، در این مدت تلاش کردم برای حفظ آرامش فضای استان، حرفی نزنم.

وی اظهار کرد: اگر در روزهای اولیه فرصتی فراهم می شد تا توضیحاتی برای مردم شریف و متدین استان ارائه دهم شاید این مشکل ایجاد نمی شد.

وی اظهار کرد: خبری که در خصوص سخنانم در جمع هنرمندان منتشر شد خلاف واقع بود، اصل خبر درست ولی نوع آن اشکال داشت.

وی یادآور شد: در جمع هنرمندان مشکلاتی مطرح شد، مثال از فرهنگ ها و اقوام زده شد، شاید توضیح بیشتری می دادم، فکر نمی کردم ،حساسیت هایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: هیچگاه قصد بی احترامی به مردم شریف و متدین خراسان جنوبی را نداشتم، از استان دیگری مثال زدم، حرف هایی به من نسبت داده شد با روحیه من سازگاری ندارد و اعتقادی هم به این رفتارها ندارم، اگر این موضوع سیاسی نمی شد، شرایط بهتر بود.

پرویزی اظهار کرد: وقتی موضوعی سیاسی شود، کار سخت می شود، قصد نداشتم برای کسی ذهنیت ایجاد شود، برای خدمت به مردم آمده ام، با همه این مشکلات حتی یک ساعت از وقت خود را صرف حاشیه ها نکرده ام.

وی افزود: امیدورام فضایی فراهم تا توضیح تکمیلی ارایه شود، اگر حرف اشتباهی زده باشم حتما شهامت عذرخواهی از مردم را دارم.

وی اظهار کرد: هر وقت در جلسه ای پنج دقیقه تاخیر داشتم از مردم و مدیران عذر خواهی کردم، اینجا هم اگر برداشت سویی از حرف های من شد یا مردم متدین استان ناراحت شدند، عذرخواهی می کنم.

وی یادآور شد: اصرار ما ایجاد فضای مناسب برای کار است،اگر کسی دنبال کار باشد هرچه مسیر کار آرام باشد موفق تر است.

وی تصریح کرد: اگر بنا بود برای کار به اینجا نیامده باشم هر روز مصاحبه می کردم اما این ظلم به مردم و خودمان است،اگر اشتباهی هم صورت گرفته باید کسانی پدری کرده و مشکل را رفع کنند.

وی تاکید کرد: با هرگونه تجمع حامیان دولت در استان مخالفت کردم، اجازه اردو کشی ندادم و بنا نداریم فضا دو قطبی شود،توصیه مقام معظم رهبری برای همه ما تکلیف است.

وی اضافه کرد: به راحتی در مورد یادواره شهدا دروغ گفته می شود، در آن جلسه فرزند یکی از شهدا که مشاور استاندار قبلی بود مطلبی مطرح کرد،گفتم یادواره ها حتما با قوت برگزار شود اما همانطور که برای هفته دولت و دهه فجر توصیه کردم برنامه ها منسج باشد در این زمینه هم توصیه شد یادواره های شهدا به شکل منسجم برای اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی بیشتر برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: در جلسه ای که مطلب یادشده در خصوص یادواره شهدا عنوان شد، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) ،مدیرکل بنیاد شهید و چند مدیر دیگر استان حضور داشتند، متاسفانه به راحتی تیتر شد که استاندار گفته است تا انتخابات یادواره شهدا برگزار نشود.

پرویزی افزود: سایتی مدعی شد، استاندار در تشییع جنازه شهدای گمنام که در کنار منزلش بود شرکت نکرد، در صورتی که آن روز در خارج از استان بودم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: به دلیل شرایط که در جنوب کشور ایجاد شد، چند سفر رییس جمهوری به استان ها تحت تاثیر قرار گرفت، سفر به خراسان جنوبی هم به تاخیر افتاد.

پرویزی اظهار کرد: هشت ماهی که در خدمت مردم استان هستم، در حوزه بهداشت و درمان، راه اندازی اورژانس قاینات که در حد اسکلت ساختمانی بود،2 هزار و 400 متر مربع بنا در مدت سه ماه کار شبانه روزی تکمیل شد، برای اورژانس هوایی طبس هم پیگیری های لازم صورت گرفته است.

وی یادآور شد:در قاینات علاوه بر این که اورژانس تجهیز شد، تعدادی تخت دیالیز هم نصب و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در ابتدای ورود به استان هنوز کارهای ساختمانی بیمارستان فردوس ادامه داشت، از طریق بنیاد برکت و وزارت راه و شهرسازی کمک شد و همزمان با کار عمرانی به دستور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تجهیزات چهارگانه آن به استان ارسال شد، این تجهیزات در اختیار بیمارستان فردوس،اورژانس قاین ، بیمارستان رازی و مرکز رادیو تراپی بیرجند قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برای تامین به موقع نیروی انسانی این واحدها همزمان کار برگزاری آزمون و انتخاب نیروی مرتبط انجام شد و هم اکنون مراحل مصاحبه و گزینش افراد در دست اقدام است.

وی در ادامه تاکید کرد: هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های چهارگانه بهداشت و درمان در سال 95 هزینه شد و در حوزه راه هم ، پیشرفت مسیر قاین به بیرجند در سه ماه اخیر با اوایل سال 95 قابل مقایسه نیست و مشهود است، پیمانکاران با تلاش و جدیت زیاد کار می کنند ،اگر با همین روند ادامه یابد تا پایان سال 96 این محور تکمیل خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: 100کیلومتر روکش و لکه گیری محور نهبندان به سربیشه به پیمانکار ابلاغ شد و به محض اینکه شرایط جوی مساعد شود آسفالت و بهسازی آن انجام می شود.

به گفته پرویزی راه سربیشه به مرز ماهیرود هم در حال انجام است،امیدواریم با کمک های بیشتر تسریع شود.

وی در ادامه افزود:در حوزه مطالعات راه آهن هم کارهای خوبی صورت گرفت، راه آهن با منابع عمومی دولتی تکمیل نمی شود و زمانبر است ، باید از طریق سرمایه گذاری به صورت فاینانس از کشورهای خارجی و صندوق توسعه ملی و ... انجام شود.

وی اظهار کرد: قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و آستان قدس رضوی برای تکمیل پروژه راه آهن اعلام آمادگی کردند، احداث مسیر بیرجند به سمت کالشور برای استان مهم است، در دیدار با رییس جمهوری خواسته ما این بود پروژه راه آهن خراسان جنوبی با محور چابهار به سمت مشهد گره زده نشود چون آن پروژه سنگین است،هم اکنون باید فعالیت ها در مورد راه آهن بیرجند به کالشور متمرکز باشد.

وی ادامه داد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران «ایمیدرو» 380 میلیارد ریال برای کارهای مطالعاتی و بخشی از حوزه زغال سنگ طبس در حال سرمایه گذاری است.

وی یادآور شد: سازمان نقشه برداری تاکنون 140 هزار کیلومتر پرواز خطی برای تهیه عکس هوایی و اطلس معدنی استان انجام داده است.

وی تصریح کرد: اگر اطلس معدنی خراسان جنوبی نوع معدن ها ،محل استقرار،کیفیت و عمق آنها به شکل دقیق مشخص شود،بزرگ ترین خدمت به استان است.

وی تاکید کرد: اقدامات انجام شده در گذشته در حوزه اکتشاف معدن، مطالعات مقطعی و نقطه ای بوده، امروز سازمان نقشه برداری کشور کار علمی با ارزشی را برای تهیه اطلس معدنی استان انجام می دهد.

وی اضافه کرد: بعد از مطالعات در حوزه اکتشاف معدن متوجه شدیم معادن طلای خوبی در استان وجود دارد، مواد خاص خیلی با ارزشی هم در استان وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حوزه آب، باروری ابرها به مدت هشت بار انجام شد، اثر خوبی داشت،سه نقطه آهنگران،خوشاب وانتقال آب از استان های همجوار را پیگیری کرده ایم.

پرویزی افزود: مطالعات طرح انتقال آب از آهنگران از وزارت نیروی اعلام شد، از همان زمان پیگیر تامین منابع مالی، فاینانس و خرید لوله هستیم، اکنون 200 میلیارد ریال برای خرید لوله موافقت عملی آن اعلام شد اما نیازمند منابع مالی بیشتری است که بتوانیم کار حفاری و انتقال آب از دشت به سمت شهر زیرکوه و قاین انجام شود.

وی اظهار کرد: امیدورایم در سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی در مورد راه، آب، راه آهن و معدن استان تصمیم دولت ابلاغ شود.

وی یادآور شد: در حوزه آب شرب شهری و روستایی 300 میلیارد ریال بودجه جاری سال 95 به آب و فاضلاب شهری و روستایی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: پروژه فولاد قاین بعد از پیگیری با مجموعه ایمیدرو،از 33 به 51 و49 درصد تبدیل شد،حدود 18 میلیون یورو تسهیلات فاینانس داشت که در دو ماه قبل اجرایی و در اختیار شرکت مربوط قرار گرفت، امیدواریم به زودی یکی از فازهای فولاد قاین راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: پروژه زغال سنگ طبس 80 میلیون دلار تسهیلات سرمایه گذاری خارجی نیاز داشت که در کمیسون مطرح و اقدام اولیه آن انجام شده است.

وی تاکید کرد: کارخانه زغالسنک کک طبس 300 میلیارد ریال تسهیلات مانده داشت، موضوع در جلسه رفع موانع تولید ملی مطرح و هم اکنون تسهیلات یادشده در اختیار مجموعه قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در چند ماه گذشته برای اولین بار ردیف ویژه عمرانی جدای از بودجه عادی استان ، با عنوان کمک به توسعه زیرساخت های استان در لایحه بودجه تعریف شد،این ردیف برای مردم استان ماندگار است و به توسعه استان کمک می کند.

پرویزی افزود: این ردیف هزار میلیارد ریال اعتبار دارد، امیدواریم 100 درصد تخصیص یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز