معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

نقش امام خمینی(ره) در بازیابی هویت زن مسلمان بسیار پررنگ و حیاتی بود

۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۰۰:۲۴:۵۰
کد خبر: ۵۳۳۴۱۲
نقش امام خمینی(ره) در بازیابی هویت زن مسلمان بسیار پررنگ و حیاتی بود
در آستانه هفته بزرگداشت مقام زن معاون رئیس جمهور در امور زنان وجمعی از بانوان فرهیخته کشور با آرمان های امام راحل(ره) تجدید پیمان کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، این ایین با حضور شهیندخت ملاوردی و جمعی از بانوان فعال در حوزه های اجتماعی و سیاسی کشور در حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار شد.

شرکت کنندگان در این آیین، ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگاران گفت: نقش امام خمینی(ره) در بازیابی هویت زن مسلمان و ارائه الگویی از یک بانوی مسلمان ایرانی که با هیچ گونه تحجر، افراط و تفریط میانه ای ندارد بسیار پررنگ و حیاتی بود.

شهیندخت ملاوردی به الگویی که حضرت امام خمینی(ره) برای زن مسلمان ایرانی ترسیم کرده اند اشاره کرد و عنوان داشت: امام خمینی(ره) در کنار نقش مادری و همسری که زنان مسلمان ایرانی دارند آنان را به عنوان یک عنصر فعال و کنشگر اجتماعی و سیاسی در جامعه مطرح کرد.

وی به تاکیدات امام راحل(ره) در خصوص اینکه زنان هم باید هم دوش مردان در نهضت اسلامی نقش داشته باشند اشاره کرد و اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب نقش زنان را در پیروزی و پیشبرد انقلاب بسیار پررنگ می دانستند و حتی گاهی نقش زنان را بیشتر و مهم تر از مردان قلمداد می کردند.

ملاوردی ادامه داد: پس پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر اساس نگاه و سیاست امام خمینی(ره) زنان نقش پررنگی در تحولات کشور داشتند و در حال حاضر نیز بانوان ایرانی می توانند از ظرفیت به وجود آمده در نظام اسلامی استفاده کنند و در مقدرات کشور حضور فعالانه داشته باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز