دکتر جادری در دیدار با فرمانده ناوگروه پاکستان و سفیر پاکستان در ایران:

روابط اقتصادی ایران و پاکستان می تواند از طریق هرمزگان توسعه یابد/بندرعباس و بندرکراچی ظرفیت خوبی برای برقراری روابط خواهرخواندگی دارند

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۷:۰۷:۰۸
کد خبر: ۵۳۴۵۷۶
روابط اقتصادی ایران و پاکستان می تواند از طریق هرمزگان توسعه یابد/بندرعباس و بندرکراچی ظرفیت خوبی برای برقراری روابط خواهرخواندگی دارند
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه روابط اقتصادی از طریق هرمزگان با پاکستان هستیم، گفت: هرمزگان و به خصوص بندرعباس با بندر کراچی می توانند در این زمینه ظرفیت های خوبی ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در دیدار با فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی پاکستان و سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران، پاکستان را کشور دوست و برادر با ایران دانست و بیان داشت: دو کشور مسلمان و همسایه ایران و پاکستان رابطه ای تاریخی و دیرینه با یکدیگر داشته اند و این امر ایجاب می کند امروز نیز روابط و همکاری های نزدیکی داشته باشیم.

وی ادامه داد: حضور ناوگروه نیروی دریایی پاکستان در بندرعباس نشان دهنده علاقه دو کشور برای توسعه روابط است و این رفت و آمد و دیدارها می تواند منجر به استحکام بیشتر روابط دو کشور شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان ظرفیت های خوبی برای تقویت روابط دو کشور ایران و پاکستان دارد، افزود: ما علاقه مندیم میان هرمزگان و یکی از استان های کشور پاکستان روابط خواهرخواندگی ایجاد شود و پیشنهاد ما نیز برای این کار ایجاد روابط میان هرمزگان و بندر کراچی در پاکستان است.

جادری با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه روابط اقتصادی از طریق هرمزگان با پاکستان هستیم، تصریح کرد: هرمزگان و به خصوص بندرعباس با بندر کراچی می توانند در این زمینه ظرفیت های خوبی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و پاکستان روابط استراتژیکی با یکدیگر در این منطقه حساس دارند، اضافه کرد: ما اعتقاد داریم اگر در کنار هم باشیم امنیت این منطقه نیز بیشتر خواهد شد و امیدواریم اینگونه دیدارها و سفرها منجر به همگرایی بیشتر شود.

کشورهای منطقه می توانند امنیت این منطقه را تامین کنند

فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه حامل پیام صلح و دوستی از سوی کشور پاکستان برای ایران هستم، اظهار داشت: ما از لحاظ سیاسی و اقتصادی به دنبال همگرایی بیشتر هستیم و استان هایی همچون هرمزگان و سیستان و بلوچستان نقش مهمی در این زمینه دارند.

ادمیرال فواد امین افزود: آبراهای جنوب ایران به خصوص در منطقه هرمزگان و همچنین جنوب پاکستان از مناطق استراتژیک محسوب می شوند که اتصال بندر گوادر به چابهار و همچنین بندر کراچی به بندرعباس می تواند ارتباط خوبی میان دو کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نقش نیروی دریایی دو کشور در تامین امنیت این منطقه بسیار مهم است، گفت: ما اعتقاد داریم کشورهای منطقه می توانند امنیت این منطقه را تامین کنند.

بندر کراچی و بندرعباس می توانند روابط بیشتر و نزدیکتری داشته باشند

سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه دو کشور ایران و پاکستان در طول تاریخ با یکدیگر همگرایی و ارتباط نزدیک داشته اند، عنوان کرد: بندر کراچی و بندرعباس می توانند در آینده روابط بیشتر و نزدیکتری داشته باشند.

عاصف علیخان دورالی افزود: شهرهای ساحلی هرمزگان و سیستان بلوچستان در برداشتن قدم های مثبت در زمینه توسعه روابط میان ایران پاکستان نقش مهمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تبادلات اقتصادی و استفاده بیشتر از منابع دریایی می تواند در دستور کار دو طرف قرار گیرد و علاقه مندیم در این عرصه ها توسعه روابط داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز