استاندار کرمان:

اثرات برجام بر اقتصاد استان را نمی توان نادیده گرفت

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۱۱:۳۸:۰۳
کد خبر: ۵۳۴۷۸۷
اثرات برجام بر اقتصاد استان را نمی توان نادیده گرفت
استاندار کرمان برجام را یکی از اقدامات موثر و تاریخی دولت تدبیر و امید دانست و گفت: در استان کرمان نمی توانیم چشم خود را بر آثار پس از برجام ببندیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در آئین شروع به کار مجموعه های قطعه سازی و خط تولید محصولات هیوندای و امضای قرارداد تولید خودروی النترا افزود: عهدنامه برجام با درایت و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفت و دولت نیز با تیم کاملا متخصص و کاربلد خود سعی کرد که این معاهده را به نفع جمهوری اسلامی پیش ببرد.

وی عنوان کرد: رشد 83 درصدی صادرات، افزایش هفت برابری گردشگران خارجی، افزایش 40 درصدی تولید برق استان و  افزایش 13 درصدی مصرف برق صنعتی، از جمله اثرات اقتصادی برجام در استان کرمان است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در این دولت درآمد استان کرمان حدود34 درصد افزایش یافته است، گفت: امسال تراز صادرات استان کرمان نسبت به واردات 300 میلیون دلار افزایش یافته است.

رزم حسینی یادآور شد: در قلعه گنج که هیچ کس قبلا پا نمی گذاشت امروز هتل کپری آن تکمیل شده و تا چند ماه آینده جایی ندارد.

وی با اشاره به امضای 76 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه در قالب مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان، عوان کرد: تاکنون 28 درصد این تفاهم نامه ها  اجرایی شده است.

نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان با بیان اینکه در سال جاری سه میلیارد دلار تامین مالی پروژه های استان در استان کرمان انجام شده است، گفت: قرار است که در سفر ریاست جهوری مبارکه دوم را در گل گهر ایجاد کنیم که امیدواریم این سفر به زودی انجام شود.

رزم حسینی تاکید کرد: تعاملات سازنده دولت خردگرای تدبیر و امید در توسعه اقتصادی و فرهنگی موجب شده که فضای بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی در استان کرمان و در سطح کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست های دولت این است که سهم ساخت خودروهای داخلی افزایش یابد، گفت: انشاالله با درایت مدیران این منطقه سهم اشتغال را در این منطقه بر اساس ساخت قطعات افزایش دهیم .

استاندارکرمان تاکید کرد: کمپانی هیوندای باید سیاست های دولت را مدنظر قرا ردهند و دولت نیز بی شک از این کمپانی حمایت های قانونی را انجام خواهد داد.

رزم حسینی گفت: علاوه بر کارهای کلان اقتصادی که در استان کرمان به خوبی انجام می شود اشتغال خرد روستایی و صندوق های محلی نیز به خوبی دنبال می شود.

وی با اشاره به اجرای ایده ایجاد زون های اقتصادی در استان کرمان، افزود: تاکنون 20 موسسه بزرگ ملی مسئولیت توسعه استان کرمان را بر عهده گرفته اند و کرمان خودرو نیز مسئولیت منطقه شرق است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز