با برگزاری مجمع انتخاباتی؛

مجتبی رجبی رئیس هیات گلف قزوین شد

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۱۶:۵۷:۵۶
کد خبر: ۵۳۵۰۵۰
مجتبی رجبی رئیس هیات گلف قزوین شد
مجتبی رجبی در مجمع انتخاباتی هیات گلف قزوین با کسب حداکثر آرا از اعضای مجمع برای مدت چهارسال به عنوان رئیس این هیات معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مجمع انتخاباتی هیات گلف قزوین با حضور دکتر کیکاووس سعیدی رئیس فدراسیون گلف، محمدمشهدی آقایی مدیرکل ورزش و جوانان قزوین، عباس علایی مقدم قائم مقام و معاون ورزشی این اداره کل، اعضای مجمع و اصحاب رسانه و جراید در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قزوین برگزار و مجتبی رجبی با کسب حداکثر آرا به عنوان رئیس هیات گلف استان قزوین انتخاب شد.

محمدمشهدی آقایی مدیرکل ورزش و جوانان قزوین در این مجمع از رشته گلف به عنوان ورزشی مفرح و پرطرفدار نام برد که می تواند با تبلیغات مناسب، به عنوان ورزشی جذاب در بین خانواده ها گسترش یابد.

وی اقلیم و منابع طبیعی استان قزوین را برای این رشته بسیار ارزشمند عنوان و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی هیات گلف استان؛فضاهای خوبی برای این رشته درنظرگرفته شود.

در ادامه این مجمع دکتر کیکاووس سعیدی رئیس فدراسیون گلف، ضمن تبریک موفقیت های کسب شده توسط قهرمانان استان قزوین در میادین مهم جهانی و بین المللی، افزود: در حال حاضر در سطح کشور 22 هیات استانی وجود دارد و چهار انجمن مینی گلف، وودبال، بهکاپ و اخیراً کروکت را تحت پوشش داریم که هر کدام از این انجمن ها دارای ساختار جهانی هستند.

سعیدی ادامه داد: علی رغم تلاش های صورت گرفته هنوز ورزش گلف ورزش گلخانه ای است و عمومیت پیدا نکرده است و علت اصلی آن کمبود زیرساخت به دلیل گرانی تجهیزات و لوازم است.

وی گفت: در حال حاضر رشته گلف وارد المپیک شده و هر ورزشی که وارد المپیک می شود باید عمومیت پیدا کند و امروزه این ورزش ، ورزش لوکس تلقی نمی شود.

رئیس فدراسیون گلف ادامه داد: باید زمینه برای دسترسی به این ورزش ها فراهم شود اگرچه در برخی از کشورها افراد خاص و سفیران ورزشی به آن می پردازند اما به طور کلی گلف عمومیت پیدا کرده به طوری که هم اکنون 85 میلیون نفر گلف بازی می کنند و بیش از 50 هزار زمین گلف در سراسر دنیا وجود دارد.

سعیدی تصریح کرد: گلف محدودیت سنی ندارد و حتی خانم ها نیز می توانند با پوشش مناسب در مسابقات رسمی و بین المللی حضور داشته باشند

وی درباره برنامه های انجام شده در سال 95 گفت: امسال در رده سنی جوانان و بزرگسالان و در بخش بانوان مسابقات قهرمانی کشوری و در بخش آقایان در چهار رده سنی مسابقاتی را برگزار کردیم.

این مقام مسئول افزود: مسابقات در رشته های مینی گلف و بهکاپ در رده های سنی جوانان و بزرگسالان و در هر دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

سعیدی گفت: امسال کارهای خوبی در فدراسیون انجام شد و با رایزنی هایی که با کمیته آموزش وزارت علوم و تحقیقات صورت گرفت مقررشد این رشته به عنوان واحد درسی در دانشگاه ها تدریس شود که خوشبختانه این طرح به تصویب رسید و ما آن را در قالب دو واحد تربیت بدنی گنجاندیم و امیدواریم شاهد فراگیر شدن گلف در سطح دانشگاه ها باشیم.

وی یادآورشد: طرح استعدادیابی به شش استان ارائه شده است و با دو استان دیگر نیز در حال رایزنی هستیم و این هشت استان در بهمن ماه طرح استعدادیابی خود را آغاز می کنند و گروه سنی شش تا 12 سال تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

رئیس فدراسیون گلف گفت: با توجه به اینکه گلف نیاز به پوست اندازی دارد با شروع طرح استعدادیابی برنامه ریزی های بسیار خوبی صورت می گیرد و به نقطه هدف ما که کسب یک سهمیه در المپیک 2020 دست خواهیم یافت.

سعیدی افزود: در حال حاضر گلف ایران در جایگاه پنجاهم جهان قرار دارد و این در حالی است که 120 کشور دنیا دارای گلف هستند و 72 کشور در مسابقات رسمی شرکت می کنند و گلف در 37 کشور آسیایی دنبال  می شود که ما در آسیا در رتبه نوزدهم قرار داریم.

وی در خصوص به کار گیری مربی ثابت بین المللی گفت: باید زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات گسترش یابد و زمینه های حداقلی فراهم شود تا مربیان خارجی با اشتیاق در ایران حضور یابند که البته تاکنون دو مربی بین المللی از کشورهای اسکاتلند و یونان در ایران حضور داشته اند و طبق برنامه اردیبهشت ماه سال آینده کیم بالد وین مربی استرالیایی برای بالا رفتن سطح مربیان و ورزشکاران کشورمان به مدت 10 روز در ایران حضور می یابند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز