معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری:

کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری در شهرستانهای استان فارس تشکیل می شود

۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۰۹:۲۸:۳۵
کد خبر: ۵۳۵۲۲۶
کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری در شهرستانهای استان فارس  تشکیل می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت : به منظور حمایت همه جانبه از کلیه سرمایه گذاران و متقاضیان سرمایه گذاری در شهرستان های استان و با توجه به تجربه موفق کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری مرکز استان، تمامی فرمانداران موظف به تشکیل و برگزاری جلسات این کمیته می شوند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، یداله رحمانی در پنجاه و یکمین جلسه کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان، افزود: تشکیل کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری یکی از مهم ترین اقدامات مدیریت ارشد استان در دو سال اخیر بوده است که عملکرد آن توانسته بخش عظیمی از مشکلات سرمایه گذاران و متقاضیان سرمایه گذاری در استان را بررسی، پیگیری و رفع کند.
وی اظهار داشت: در 51 جلسه کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان به منظور تسهیل در روند احداث 145 مورد از واحدهای تولیدی بزرگ و مهم سرمایه گذاری استان، 239 تصمیم گرفته شده که با پیگیری و اجرای تصمیمات، تاکنون مشکلات 93 واحد سرمایه گذاری رفع شده است؛ همچنین اجرایی کردن تصمیمات مربوط به 52 واحد دیگر به صورت مستمر در دست پیگیری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس افزود: بیشتر مشکلات این واحدها در حوزه تامین زمین، آب و برق و گاز، صدور مجوزات مربوطه و تامین منابع مالی و هماهنگی های بین دستگاهی بوده است که با رویکرد جدید و طرح آن در کمیته حل و فصل شده است.
رحمانی با تاکید بر اهمیت و جایگاه جذب سرمایه گذاری خارجی در استان فارس گفت: شناسایی بیش از 145 پتانسیل و فرصت سرمایه گذاری استان در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات به دو زبان فارسی و انگلیسی با بیش از 550 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، از دیگر اقدامات این کمیته بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: دعوت از رییس کل سازمان سرمایه گذاری خارجی ایران و برنامه ریزی برای تهیه برنامه های عملیاتی طرح های دارای توجیه علمی و فنی و اقتصادی قابل ارائه به بانک های توسعه ای جهانی از دیگر اقدامات شایسته این کمیته بوده که در صورت استفاده دستگاه های اجرایی و اقتصادی و تشکل های بخش خصوصی استان از فرصت ایجاد شده تحول عظیمی در روند سرمایه گذاری و تامین منابع مالی از بانک های بین المللی خواهد شد.
رحمانی گفت: تاکنون بیش از 10 طرح متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در استان موفق به ثبت سرمایه گذاری خارجی از سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های فنی و اقتصادی ایران شده که این رقم در مقایسه با سال های 93 و 94 با 95 میلیون دلار تقاضای سرمایه گذاری، بیش از 20 برابر رشد نشان می دهد.
وی اظهار داشت: فایناس نیروگاه سیکل ترکیبی 930 مگاواتی لامرد به میزان 3/3 میلیارد یوان معادل 500 میلیون یورو با عاملیت بانک صنعت و معدن از کشور چین و انعقاد قرار داد با شرکت دولتی سی تیک از کشور چین جهت اجرای خط دوم متروی شیراز به طول 15 کیلومتر با سرمایه گذاری 771 میلیون دلار توسط این شرکت چینی فایناس و به تصویب شورای اقتصاد رسیده است.
وی افزود: مذاکره با 12 شرکت داخلی و خارجی برای احداث بیش از 100 نیروگاه خورشیدی در مناطق مستعد استان با ظرفیت قریب سه هزار مگاوات تولید برق خورشیدی با برآورد سرمایه گذاری بالغ بر 115هزار میلیارد ریال و صدور 36 پروانه احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 482 مگاوات با پیش بینی سرمایه گذاری 21 هزار و 700 میلیارد ریالی که تاکنون مکان یابی 21 واحد به ظرفیت 170 مگاوات آن قطعی شده است.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس ادامه داد: تعداد 33 متقاظی به منظور احداث نیروگاه تولید برق مقیاس کوچک از گاز با تولید 159 مگاوات و سرمایه گذاری 3180 میلیارد ریال نیز موفق به اخذ پروانه احداث شده اند.
رحمانی افزود: از دیگر پیگیری های مدیریت ارشد استان مشارکت بانک حکمت ایرانیان در پروژه های سرمایه گذاری استان بوده که با اقدامات و پیگیری های اعضای کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان یک هزار و750 میلیارد ریال برای سرمایه گذاری در احداث کارخانه تولید پنل های خورشیدی و سه واحد نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در استان بوده است که کارخانه مذبور در اوایل سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.
مهندس رحمانی گفت: یکی از پروژه های مهم و تاثیرگذار استان و جنوب کشور که از طریق کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان در حال پیگیری می باشد احداث شهر بین المللی سلامت و گردشگری استان است که پیگیری های خوبی جهت شروع عملیات اجرایی آن با مشارکت بخش خصوصی در اوایل سال آتی برنامه ریزی شده و اجرای آن تحول عظیمی در سرمایه گذاری و ارائه خدمات به هم وطنان عزیز ایجاد خواهد کرد.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اظهار داشت: از دیگر اموری که به کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان محول شده اصلاح و کوتاه نمودن زمان صدور مجوزهای سرمایه گذاری توسط دستگاه های اجرایی مربوطه استان حداکثر در دو هفته بوده است که توانسته رضایت نسبی متقاضیان سرمایه گذاری در استان را فراهم کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز