رئیس کل دادگستری البرز :

ورود بخشی از مردم و افراد عادی جامعه به حلقه دادرسی در بدنه دستگاه قضایی، اتفاق مبارک و دارای برکات فروانی است

۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۱۳:۳۴:۰۷
کد خبر: ۵۳۵۳۷۵
ورود بخشی از مردم و افراد عادی جامعه به حلقه دادرسی در بدنه دستگاه قضایی، اتفاق مبارک و دارای برکات فروانی است
رئیس کل دادگستری البرز شورای حل اختلاف را نماد مردمی بودن دستگاه قضا دانست و گفت:‌ اینکه مردم آگاهی یابند قاضی با کمترین خطا در تشخیص و بدون لغزش به پرونده‌های میلیاردی رسیدگی می‌کند تاثیری زیادی در بالا بردن سطح اعتماد آن‌ها دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  احمد فاضلیان روز چهارشنبه در آیین تقدیر از قضات شورای حل اختلاف که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، با بیان خدماتی که شوراهای حل اختلاف برای انجام وظایف محوله داشته‌اند، افزود: شورای حل اختلاف استان البرز با وجود کمبودها و مشکلاتی که گریبانگیر آن است، ولی برای خدمات‌رسانی مطلوب با کمترین امکانات برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته و اعضای آن نیز دلسوزانه فعالیت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اجرایی شدن قانون جدید شوراهای حل اختلاف افزود: استان برای اجرایی کردن برنامه‌های ابلاغی قوه قضائیه، جذب نیرو و قانون جدید شوراهای حل اختلاف سرعت عمل قابل قبولی داشته و اکنون در بسیاری از آیتم‌های در نظر گرفته شده برای ارزیابی عملکرد شوراها، جزو استان‌های برتر کشور است.

رئیس کل دادگستری استان البرز انتقاد به شوراهای حل اختلاف را ناشی از عدم توجه به ظرفیت‌های آن دانسته و تصریح کرد: ورود بخشی از مردم و افراد عادی جامعه به حلقه دادرسی در بدنه دستگاه قضایی، اتفاق مبارک و دارای برکات فروانی است که می‌توان برای افزایش آشنایی مردم با مشکلات و سختی‌های قضات در دادرسی‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهفته مردمی از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: تاکنون تجربه ثابت کرده در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی علمی هرجا مردم در صحنه بوده‌اند نظام توانسته با بیشترین بازدهی مسائل و مشکلات را پشت سر بگذارد.

در پایان این مراسم از قضات برگزیده شورای حل اختلاف استان با اعطای لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.

نظر شما