"اصلانی" تاکید کرد:

عملکرد مطلوب دولت تدبیر و امید در حوزه عمران روستاها/ظرفیت گردشگری روستاهای لرستان

۱۳۹۵/۱۲/۲۶ - ۰۹:۵۲:۱۶
کد خبر: ۵۳۵۶۲۷
عملکرد مطلوب دولت تدبیر و امید در حوزه عمران روستاها/ظرفیت گردشگری روستاهای لرستان
معاون عمرانی استانداری لرستان گفت:روستاهای لرستان به دلیل داشتن ظرفیت‌های گوناگون با آگاهی‌سازی و فرهنگ‌سازی می‌توانند در صنعت گردشگری پیشتاز شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،معاون عمرانی استانداری لرستان  در همایش بانوان شاغل در حوزه دهیاری‌ها، شوراها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری لرستان با بیان اینکه روستا یک کانون زیستگاهی است که معیشت اغلب ساکنان آن بر کشاورزی، باغداری، دامپروری و پرورش ماهی است، گفت: استان لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار دیگری همانند صنعت گردشگری است که می‌توان آن را از دیگر مولفه‌های روستاهای استان نام برد.

محمد اصلانی با بیان این مطلب ،تصریح کرد: دهیاران و اعضای شورای روستاها می‌توانند با همدلی و همگامی به شناسایی ظرفیت‌ها و داشته‌های روستاهای خود بپردازند و برای رسیدن به توسعه روستا و نتیجه مطلوب برنامه سالیانه‌ای را تنظیم کنند.

وی با اشاره به وجود سه هزار کیلومتر رودخانه در لرستان اظهار کرد: این رودخانه‌ها جای بسیار مناسبی برای پرورش ماهی‌های سردآبی همانند قزل‌آلا هستند که روستاییان می‌توانند با سپری کردن دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی بر مهارت پرورش ماهی تسلط یابند.

اصلانی افزود: روستاییان می‌توانند ماهی‌های تولید شده خود را به صورت بسته‌بندی در بازار عرضه کنند و این روش باعث ایجاد اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت خانواده خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه زرق و برق‌های شهری برای توریست‌ها جذابیت ندارند، عنوان کرد: گردشگران به دنبال ارزش‌های آداب و روسوم و سنت‌های مناطق هستند و روستاهای لرستان به دلیل داشتن ظرفیت‌های گوناگون با آگاهی‌سازی و فرهنگ‌سازی می‌توانند در صنعت گردشگری پیشتاز شوند.

اصلانی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه عمرانی پرداخت و گفت: یکی از زیرساخت‌های توسعه پایدار در هر جامعه حمل‌ونقل است که در این راستا راه‌آهن خرم‌آباد- بروجرد- دورود به طول 135 کیلومتر و آزاد راه خرم‌آباد- بروجرد به طول 135 کیلومتر در حال اجرا هستند.

وی با اشاره به توسعه فرودگاه خرم‌آباد و افزایش و ارتقای پهنای باند آن  خاطر نشان کرد:  با توسعه کمی و کیفی فرودگاه خرم‌آباد اکنون هر گونه هواپیمایی قادر به نشستن در آن است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به وجود پلی باستانی معروف به پل شکسته در مرکز استان یادآورشد: برای اینکه این محل به مکانی گردشگری و تفرج‌گاهی تبدیل شود تمام پل‌های باستانی استان در مقیاس کوچک به طور مینیاتوری در پارک شاپوری احداث شده‌اند و به زودی دریاچه بزرگ آن نیز آبگیری خواهد شد.

محمد اصلانی درپایان اظهارداشت: تعیین تکلیف برخی از هتل‌های استان و ساخت برج امید از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه عمرانی در استان لرستان است.

 

نظر شما