وضعیت مناسب آذربایجان غربی در توزیع و عرضه میوه های شب عید

۱۳۹۵/۱۲/۲۸ - ۱۴:۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۳۶۳۶۷
وضعیت مناسب آذربایجان غربی در توزیع و عرضه میوه های شب عید
مدیرکل جهاد و کشاورزی آذربایجان غربی در آخرین روز فعالیت اداری در جمع خبرنگاران به ارائه آمار پیش بینی شده در سال زراعی ۹۴-۹۵ پرداخت و عنوان داشت: سال خوبی در حوزه جهاد و کشاورزی را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،اسمعیل کریم زاده در رابطه با پیش بینی های انجام شده در تولید محصولات با اشاره به پیاده سازی طرح اقتصاد مقاومتی و تولید فراتر از آن عنوان داشت: پیش بینی تولید چغندرقند که از محصولات اساسی و مورد نظر اقتصاد مقاومتی است تولید ۱۵۰۰ تن در سال زراعی ۹۴-۹۵بوده است که تولید استان در این سال زراعی ۱۹۵۰ تن بوده است که این میزان جهت فراوری به کارخانه جات تحویل داده شده است. در رابطه با گندم پیش بینی تولید ۵۲۵هزارتن بوده است که ۷۳۰ هزار تن گندم در سال زراعی ۹۴-۹۵ در استان تولید شده است که بیش از ۶۰۰ هزار تن آن از کشاورزان خریداری شده است. پیش بینی تولی گوشت سفید در استان ۶۴ هزار تن بوده که تولید در سال زراعی ۹۴-۹۵ به ۷۲ هزار تن رسید.

مدیرکل جهاد و کشاورزی آذربایجان غربی هم چنین به تنظیم بازار میوه شب هید هم اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس تجربیات سال های گذشته امسال نیز پیش بینی برای پوشش مناسب میوه های شب عید را داشتیم.

امسال ۱۰۰۰ تن سیب درجه یک از قرار کیلویی ۱۷۰۰ تومان برای  بازار میوه شب عید در نظر گرفته شده که رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. هم چنین ۳۲۵۰ تن پرتقال از انواع تامسون و والانسیا از قرار کیلویی ۳۹۰۰ تومان برای تامین نیاز شب عید بازار در نظر گرفته شده است که رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. این میوه های تنظیم بازار در ۳۶۵ مرکز مستقر در سطح استان مشغول توزیع میوه شب عید هستند. از این تعداد  ۸۰ مرکز در ارومیه و بقیه در شهرستانهای تابعه استان آذربایجان غربی مستقر و فعال هستند.

کریم زاده در پایان ضمن آرزوی سالی خوش برای همه هموطنان اظهار امیدواری کرد با بارش های بهاره و آب شدن برف های زمستانی سال زراعی ۹۵-۹۶ سال پرآبی برای جهاد و کشاورزی استان باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز