مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

۲۲۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامت در مشهد مهیا شده است

۱۳۹۵/۱۲/۲۸ - ۰۹:۴۴:۰۴
کد خبر: ۵۳۶۴۰۹
۲۲۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامت در مشهد مهیا شده است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۲۲۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامت برای زائران نوروزی در مشهد مقدس فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسین زارع صفت اظهار داشت: 1390 واحد گردشگری در طول نوروز امسال به صورت رسمی، موقت و اضطراری  در خراسان رضوی آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند.

وی با بیان اینکه تمام امکانات برای بازرسی و نظارت به واحدهای نظارتی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: 125 تیم در سازمان میراث فرهنگی برای این اقدامات در نظر گرفته شده و این در حالی است که سازمان‌های نظارتی دیگر مانند تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و سایر مواردی از این دست نیز به فعالیت این واحدها نظارت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: برای اسکان زائران نوروزی در خراسان رضوی 294 هزار نفر شب اقامت در نظر گرفته شده که  حدود 220 هزار نفر شب آن در شهر مشهد مقدس وجود داشته و مابقی در سایر شهرهای استان است.

زارع صفت با تأکید بر لزوم رعایت قوانین توسط واحدهای اقامتی تصریح کرد: بازرسی‌های در نظر گرفته شده برای واحدهای اقامتی به صورت محسوس و نامحسوس انجام شده و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال 11 میلیون مسافر برای ایام عید نوروز وارد مشهد مقدس شود.

 

نظر شما