۱۳۰۰ نفر برای شرکت در انتخابات شورای شهر تهران تا روز پنجم ثبت نام کردند

۱۳۹۶/۰۱/۰۵ - ۱۱:۲۵:۴۳
کد خبر: ۵۳۷۳۴۴
فرماندار تهران روز جمعه با حضور در جمع خبرنگاران و تصویر برداران رسانه های مختلف، تعداد ثبت نام شدگان برای شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، در مدت پنج روز را حدود 1300 تن اعلام کرد.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، بر پایه این خبر"عیسی فرهادی در جمع خبرنگاران  آمار قطعی ثبت نام شدگان در این پنج روز  1287 تن ذکر کرد و گفت: تعداد 286 تن از داوطلبان امروز جمعه ثبت نام کردند که با اتمام فرایند ثبت نام دیگر مراجعه کنندگان در همین روز به 300 تن خواهد رسید.

 

فرهادی گفت: از مجموع 1287 تن، 1078 مرد، 209 زن بوده اند و 35 تن نیز در دوره های پیشین شوراهای اسلامی شهر عضویت داشته اند.

 

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان تهران اضافه کرد: از مجموع داوطلبان ثبت نام شده در پنج روز گذشته 140 تن در سطح دکتری ، 618 تن کارشناسی ارشد و 529 تن در سطح کارشناسی که حداقل سطح تحصیلی مورد نیاز است، ثبت نام کردند.

 

وی با قدردانی از نمایندگان رسانه ها که حضور فعالی برای پوشش خبری رویدادهای مربوط به مرحله ثبت نام از داوطلبان داشته اند،  بویژه امروز جمعه قدردانی کرد و گفت: پس از اتمام هفت روز ثبت نام (روز یکشنبه) ، از روز دوشنبه کار بررسی صلاحیت کاندیداها آغاز می شود.

 

وی همچنین یادآور شد: امروز از روزهای خوبی بود چرا که متقاضیان به مرور مراجعه کردند و این امر از تراکم جمعیت در دو سایت یک و دو جلوگیری کرد و ما امروز صف نداشتیم .

 

معاون استاندار و فرماندار تهران در پاسخ به سووالی گفت که تمدید روز ثبت نام بر اساس قانون امکانپذیر نیست و در خصوص اضافه شدن ساعت ثبت نام در آخرین روز (یکشنبه ) تصمیم با وزارت کشور است.

 

مرحله ثبت نام از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران که همزمان با سراسر کشور از سی ام اسفند ماه 95 آغاز شده  تا هفت روز ادامه خواهد داشت.

ثبت نام از داوطلبان از ساعت هشت صبح شروع و راس ساعت 16 خاتمه می یابد.

 

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه سال 96 برگزار می گردد.

 

نظر شما