مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی :

بیش از ۲ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد استان مرکزی ایجادشد

۱۳۹۶/۰۱/۰۹ - ۰۷:۲۷:۲۲
کد خبر: ۵۳۸۲۰۱
بیش از ۲ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد استان مرکزی ایجادشد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: 2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد حمایتی در سطح استان پارسال ایجاد شد.

قنبر موسی نژاد در نشست با نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه افزود: برای اجرای طرحهای اشتغالزایی بیش از 170 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به مدد جویان پرداخت شده است.

موسی نژاد افزود: 70 درصد منابع مالی در زمینه اشتغالزایی مددجویان در استان از سوی بانک ها تامین شده است.

وی خاطر نشان کرد: زمینه اشتغال مدد جویان، بیشتر در بخش مشاغل خرد و خانگی است از مشکلات عمده آنان بازاریابی تولیدات و رونق کسب و کار در این زمینه است.

موسی نژاد گفت: اشتغال های خرد و خانگی و کمک در جهت ارتقا سطح کیفی محصولات تولیدی مدد جویان نمونه بارزتحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: درسال تولید و اشتغال مردم با خرید کالای ایرانی، صرفه جویی و مسئولان دستگاه های دولتی با همکاری و حمایت از تولید کنندگان داخلی می توانند بستر مناسب برای ایجاد اشتغال جدید ، برون رفت از مشکلات اقتصادی و کاهش فقر و محرومیت به خصوص در شهرستان خمین داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: مددجویان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری برای فراهم کردن شغل های مناسب و تولیدی دارند که با شناسایی این افراد و با به فعلیت رساندن توانمندی های آنها می توان گامی موثر درایجاد کار آفرینی خط تولید و کاهش فقر و محرومیت برداشت.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی درمانگاه فقراست و تولید کننده فقر نیست گفت: کارکرد اصلی این نهاد تلاش درجهت کاهش آمار مدد جویان و رسیدن به خود اتکایی و استقلال معیشتی است.

نماینده مردم خمین نیز در این نشست گفت : کمیته امداد امام خمینی یک دستگاه ارزشمند و نمونه کشوری است که در زمینه اشتغال و توانمند سازی مدد جویان تحت پوشش، کارنامه درخشانی را به خود اختصاص داده است.

محمد ابراهیم رضایی افزود: توجه ویژه به اشتغال محرومان در زمینه مشاغل زود بازده خانگی می تواند گام های اولیه در حمایت از تولیدکنندگان و تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری باشد.

وی خاطر نشان کرد: برای حل مشکل بیکاری و کاهش آمار مدد جویان تحت پوشش دستگاه های حمایتی باید بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه خمین نیز گفت: انفاق صدقه و تقسیم اموال خیرین در بین فقرا و گرفتن دست نیازمندان از آموزه های مهم دینی است.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال دولت و مجلس باید توجه ویژه برای کاهش بیکاری ، ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از تولید کنندگان داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: علاوه بر رفع مشکلات معیشتی و اشتغال مدد جویان باید شان و منزلت اجتماعی آنها نیز حفظ شود.

حجت الاسلام حسینی افزود امداد خضرت امام یک نهاد مردمی ،انقلابی و ارزشی است و بسیار مطلوب عمل کرده است و می طلبد در حوزه تقویت فرهنگ خانواده ها تلاش بیشتری را نماید

امام جمعه خمین اظهار کرد: پرداخت زکات و خمس از اموال از دستورات دینی است که جایگاه توجه به فقرا و محرومان را در اسلام نشان می دهد.

بیش از 37 هزار خانوار در قالب 80 هزار نفردراستان مرکزی به طور مستمر معیشت دریافت می کنند.

 

نظر شما