پاسخ استانداری لرستان به اظهارات نماینده پلدختر؛

اظهارات کاظمی مانور سیاسی است/بجای توقع صرفا سیاسی نطق و نقادیتان راخرج طلب کردن حق توسعه ی زیر ساختی کنید

۱۳۹۶/۰۱/۱۲ - ۱۴:۵۷:۳۴
کد خبر: ۵۳۸۸۵۵
اظهارات کاظمی مانور سیاسی است/بجای توقع صرفا سیاسی نطق و نقادیتان راخرج طلب کردن حق توسعه ی زیر ساختی کنید
در پی سخنان سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی درخصوص انتقاد ازعملکرد استاندارلرستان وخدمات دولت تدبیر وامید در این استان روابط عمومی استانداری لرستان با یک بیانیه به سخنان این نماینده اصولگرا وعضوجبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی واکنش نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛در پی سخنان سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی درخصوص انتقاد ازعملکرد استاندارلرستان وخدمات دولت تدبیر وامید در این استان روابط عمومی استانداری لرستان با یک بیانیه به سخنان این نماینده اصولگرا وعضوجبهه مردمی نیروهای  انقلاب اسلامی واکنش نشان داده است.

متن این پاسخ به شرح ذیل است:

هوالقاضی..

در پی انتشار اظهارات جناب آقای سید حمید کاظمی نماینده مردم شریف پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد استاندار لرستان که به نظر می رسد بیشتر شبیه یک مانور سیاسی برای موجه نشان دادن عدم حرکت خود در مسیر عمل به رسالتها و وظایف ذاتی خود به عنوان نماینده مردم و احقاق حقوق واقعی آنان است و به نوعی یک فرار به جلوی عجولانه برای محق تصور کردن خود در اموری است که اساسا در چارچوب وظایف قانونی ایشان نمی باشد ؛ علی ایحال – هر چند اقشار مختلف مردم شریف و فهیم لرستان بارها و بارها با درک درست از شرایط فعلی و گذشته بخوبی ناظر بر نوع عملکرد مدیریت اجرایی استان بوده و همواره با برشمردن و حتی انتشار اقدامات زیرساختی و ماندگار دولت در لرستان در سه سال و نیم اخیر و همین طور نقد و نظرهای کاربردی و دلسوزانه تسهیل کننده و یار توسعه استان بوده اند – اما مرور تنها گوشه ها و شاخص هایی مختصر از اقدامات عمقی و زیر ساختی صورت گرفته به استحضار شخص ایشان رسانده می شود .

اقداماتی که می بایست حداقل ظرف پانزده بیست ساله گذشته انجام می شد و مغفول مانده است و ای کاش جنابشان بجای توقع صرفا سیاسی برای در اختیار گرفتن مناصب دولتی ؛ ظرف سالهای رفته مقداری از نطق و نقادیشان را خرج طلب کردن حق توسعه ی زیر ساختی این دیار می کردند : نه مگر اینکه یکی از بزرگترین سرمایه گذاریهای پس از برجام در گلخانه بزرگ هیدروپونیک با بیش ۲۵۰ میلیارد تومان با حضور هلندیها در لرستان در حال اجراست..؟

نه مگر اینکه بیش از شانزده سال یکی از آرزوها و ظرفیت های بزرگ اقتصادی این دیار به نام کشت و صنعت در حال به تاریخ پیوستن بود و با ماهها و ساعتها تلاش شبانه روزی و خون دل خوردنها و با وجود موانع ذهنی و فکری بسیار ؛ حالا یکی از فعال ترین و خوش آتیه ترین زیرساختهای اقتصادی لرستان است؟؟نه مگر اینکه جوانان صبور و لایق پلدختری سالها با حسرت و انتظار به یک پروژه ی ورزشی می نگریستند و عبور می کردند و حالا فقط بعد از دو سال اوقات ورزشی خود را در استخر شهرشان می گذرانند؟؟

صنعت رنگ و رو رفته و فراموش شده فولاد در شرق لرستان چگونه جان گرفت و امروز چند نفر در آن مشغول کارند ؟ چطور خون تازه بعد از هشت سال تعطیلی در رگ آن دمیده شد.

راستی گاهی که در رفت و آمدهای خود در هواپیما از بالا به پایین می نگرید ، هیچ اندیشه کردید ه اید که این پایین چند روز و چند نفر رفتند ، آمدند ، ساختند و آباد کردند تا بشود هر روز هواپیما بنشیند و برخیزد آن هم در فرودگاهی که از فرسودگی رها شد و به آبادانی رسید؟؟

لطفا یک بار اگر از راه زمین در مسیر تهران طی طریق فرمودید به کارگاههای خط آهن و آزادراهی سر بزنید که تا سه سال پیش در حد قراردادی روی کاغذ مانده بود و حالا…

بهتر است بروید و نظاره فرمایید!پارسیلون چطور راکد شد و از جان افتاد؟ چطور سال به سال بی سامان شد ؟ و حالا اوضاعش چطور است؟خبر دارید کارگرانش در همین تعطیلات نوروز بخاطر ورود دقیق و کارشناسی و حل ریشه ای مشگلات آن ، به استاندار چه نوشتند؟؟نام داماش در لرستان یاد آور چیست ؟صنایع غذایی گهر به چه سرنوشتی دچار شده بود ؟؟چطور مشگلش حل شد و حالا چگونه روزگار می گذراند ؟؟

آیا نمی شد سه سد بزرگ لرستان چندین سال معطل نمانند؟؟چگونه سه سد در لرستان با تزریق اعتبار و تلاش شبانه روزی ، تاکید می شود ” شبانه روزی ” به بهره برداری رسید و در شرایط کم آبی سالهای پیش حتی آب این سدها تا پلدختر هم رسید؟؟

چگونه سد تاج امیر نور آباد بعد از دوازده سال بالاخره شروع به کار فعال کرد؟؟در همین سه سال ونیم چند مجتمع روستایی آبرسانی شده ؟ حتما با اطلاع هستید که اعتبارات آبرسانی روستایی در این دوره ۲۴۰ درصد رشد داشته است.خودتان قیاس و قضاوت بفرمایید ؛ لرستان را در سال ۹۲ با ۳۲۷ روستای گازرسانی شده تحویل گرفتیم ، ظرف سه سال به ۶۴۷ روستا و سه شهر گاز رسانده شد . کاش می شد در خانه نشست و فقط با کار نمایشی و تبلیغاتی گاز به روستاهای دور و نزدیک کشاند !!

در طول تمام دوره های گذشته در لرستان تقریبا ۲۸ هزار هکتار آبیاری تحت فشار انجام شد و فقط در سه سال ۱۲ هزار هکتار به آن اضافه شد که پمپاژهای شهرستان پلدختر هم از آن جمله است !

این مثنوی هفتاد من است.. از رتبه عملی لرستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در همین سال ۹۵ ، از رتبه لرستان در تحقق عملیاتی مصوبات ستاد تسهیل تولید در سطح کشور ، از توجه واقعی دولتمردان و مقامات بلند پایه کشور با سفرهای کاری متعدد و …. که بگذریم ؛ لطفا حالا که فرزندان خادم این دیار را به نمایشهای تبلیغاتی متهم کرده اید !! به پاسخ سوالات و اقدامات مطرح شده اندکی تامل فرمایید و بعد در آرامش و خلوت نوع گفتار و قضاوت خود را مرور فرمایید!!

بعید است نماینده محترم از چگونگی بیکاری در لرستان آن هم در سالهای اخیر بی اطلاع باشند .لرستان را در سال ۹۲ با ۱۱۳ هزار نفر تحویل گرفتیم . طبق روال پیش از آن ، هر سال ده تا دوازده هزار نفر باید به این عدد اضافه می شد . حالا لطفا ایشان از هر مرجع رسمی که می خواهند آمار بگیرند. الان این عدد چند است و در این چند سال از آن عدد اول کم شده یا زیاد؟؟

مزید استحضار در حالی که کمتر از یک سال از عمر نمایندگی دوره حاضر مجلس می گذرد ، استاندار لرستان تقریبا چهار سال است که تقریبا هر هفته خود را در یک شهرستان و در کنار مردمی می گذراند که شعارش در کلام نماینده محترم بود.

نه تنها روز دهم فروردین که از همان روز آغاز سال برنامه های استاندار لرستان به طور متنوع و با موضوعات مختلف دنبال شده که روز دهم نیز یکی از برنامه ها حضور در مراسم ختم مرحوم حجت الاسلام بابایی بوده که انجام شده است.

لذا استاندار لرستان و تیم همراه ایشان از حضور نماینده محترم در بازدید مورد اشاره کاملا بی اطلاع بوده و در جلسه ای کوتاه قرار چند بازدید برای پروژه های پلدختر طبق روالی که بارها چه با حضور و چه بدون حضور نماینده محترم انجام شده ، تنظیم گردیده و عملیاتی خواهد شد.

امید است در سالی که باید تمام توشه و توان خود را برای رونق واقعی تولید و اشتغال این دیار به کار بگیریم ؛ به جای حاشیه ها و حاشیه سازیها ، کار و عمل را رصد کرده و اقدام ها را ارزیابی کنیم..

من الله التوفیق

روابط عمومی استانداری لرستان

 

نظر شما