مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد:

موزه حمام قجر در صدر موزه های بازدید شده نوروزی قزوین

۱۳۹۶/۰۱/۱۴ - ۱۲:۴۷:۵۴
کد خبر: ۵۳۹۲۶۴
موزه حمام قجر در صدر موزه های بازدید شده نوروزی قزوین
سعید وزیری نژاد از اختصاص رتبه نخست به موزه حمام قجر از لحاظ میزان بازدید مسافران نوروزی در میان موزه های استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سعید وزیری نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اعلام این خبر گفت: نوروز امسال شاهد رشد 50درصدی بازدید گردشگران از موزه مردم شناسی حمام قجر نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که این آمار این موزه را در صدر موزه های استان قرار می دهد.

وزیری نژاد افزود: 24هزار گردشگر داخلی و خارجی از اول عید نوروز تا 10فروردین ماه سالجاری از موزه مردم شناسی قجر بازدید کرده اند.

وی اظهار کرد: به گفته سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته موزه مردم شناسی قجر با 71هزار و 926بازدیدکننده جزو 20موزه ای در کشور می باشد که بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

این مقام مسوول در ادامه خاطرنشان کرد: چهار راهنما و یک مترجم از ساعت 8صبح تا 10شب در موزه مردم شناسی قجر مستقر بودند و این موزه را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کردند.

وزیری نژاد یادآور شد: نمایشگاه صنایع دستی و موادغذایی به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز از اول فروردین ماه در موزه مردم شناسی حمام قجر برپا شده بود که 12غرفه در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه موزه مردم شناسی حمام قجر با مجسمه های مرمت شده میزبان گردشگران بود اظهار کرد: 54مجسمه و تندیس این موزه با اعتباری بالغ بر 64میلیون تومان مرمت و ترمیم شدند.

این مقام مسوول افزود: خوشبختانه با تمهیداتی که در خصوص جذب گردشگر از قبل اندیشیده شده بود حمام قجر یکی از شلوغ ترین آثار تاریخی جذب گردشگر در ایام نوروز بود که این نشان می دهد حمام قجر در کنار مجموعه تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه به یکی از مهم ترین مکان های گردشگری تبدیل شده است.

وی همچنین با اشاره به اختصاص هزار و 700متر مربع پارکینگ به موزه مردم شناسی قجر گفت: به طور میانگین روزانه بیش از 250خودرو از فضای این پارکینگ استفاده کرده اند که اکثر این خودرو‌ها متعلق به گردشگران غیر بومی بوده و بخشی از مشکل پارکینگ مسافران نوروزی نیز حل شده است.

فرهنگی ورزشی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز