مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

۱۴هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین زیر کشت حبوبات می رود

۱۳۹۶/۰۱/۱۵ - ۱۱:۴۵:۱۵
کد خبر: ۵۳۹۷۴۵
۱۴هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین زیر کشت حبوبات می رود
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری حدود 14هزار و 750هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت حبوبات خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فرزاد خوش اخلاق مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اظهار کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود 14هزار و 750هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت حبوبات برود و 7هزار و 800تن حبوبات از این اراضی برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: از سطح 14هزار و 750هکتار از اراضی کشاورزی استان که به زیر کشت حبوبات خواهد رفت حدود 3هزار و 850هکتار نخود، 10هزار هکتار عدس و 900هکتار لوبیا  است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در راستای اقتصادمقاومتی؛ برنامه ریزی لازم برای تولید حبوبات در استان انجام شده که از مهمترین سیاست های اجرایی آن، بالا بردن تولید در واحد سطح و پایین آوردن هزینه تولید است.

خوش اخلاق متوسط عملکرد تولید حبوبات در استان را حدود 520کیلوگرم عنوان کرد و افزود: با توجه به عملکرد کشت پاییزه حبوبات دیم؛ برنامه ریزی اولیه برای کشت 15هکتار از اراضی کشاورزی جهت حبوبات انجام شده است.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی و هماهنگی برای کشت انتظاری حبوبات نیز در سطح 5هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

این مقام مسوول توضیح داد: کشت انتطاری کشتی است که محصول قبل از شروع فصل سرما به زیر خاک رفته و پس از جوانه زدن و سپری کردن دوره رشد در فصل بهار رشد مجدد خود را خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز