واکنش مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی لرستان به اظهارات کاظمی:

آقای کاظمی شما مسئول مستقیم مطالبات مردمی نیستید/ حضرتعالی اصل تفکیک قوا را رعایت کنید

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۰:۵۵:۱۹
کد خبر: ۵۴۰۱۰۶
آقای کاظمی شما مسئول مستقیم مطالبات مردمی نیستید/ حضرتعالی اصل تفکیک قوا را رعایت کنید
در پی اظهارات تند سید حمید رضا کاظمی نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی برعلیه خدمات دولت تدبیر وامید وعملکرد استاندارلرستان مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی لرستان به سخنان او واکنش نشان داده است

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان؛ در پی اظهارات تند سید حمید رضا کاظمی نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی برعلیه خدمات دولت تدبیر وامید وعملکرد استاندارلرستان  مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی لرستان به سخنان او واکنش نشان داده است که در ذیل می آید:

با سلام و عرض ادب و احترام به محضر جناب کاظمی نماینده مردم شریف حوزه پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، طی روزهای گذشته سخنانی به نقل از حضرتعالی در فضاهای رسانه ای نشرگردید که واکنش های متفاوتی را از سوی شهروندان مدنی، محافل رسمی و احزاب و سایر گروههای سیاسی به همراه داشته که مانیز بر اساس وظایف و رسالت حزبی خویش و در دفاع از حقوق ملت و حقانیت دولت ناگزیر از اتخاذ موضعی صادقانه می باشیم.

قبل از بیان هر نکته ای، نقد و انتقاد را حق قانونی و شهروندی تمامی افراد جامعه دانسته و البته افزون بر نقد و نقادی، نظارت بر عملکرد مدیران دولت را نیز جزء وظایف قانونی نمایندگان حقیقی ملت و مردم می دانیم؛ اما آنچه که مایه تاسف و تاثر همگان  است اینکه متاسفانه هنوز هستند کسانی که تفاوت بین مقوله نقد و تخریب را نمی دانند و یا خدای ناکرده مغرضانه و با تبعیت از نفس اماره و داشتن حب هوا  و هوس قدرت طلبی، این دو مقوله را مترادف هم دانسته و در پی حذف و نابودی دیگران هستند.

جناب آقای کاظمی، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی!! باکمی تامل و اندیشه می توان به این نکته پی برد که سخنان حضرتعالی نه تنها نمودی از نقد و انتقاد در جهت بهبود و اصلاح وضعیت مدیریت استان  نبوده بلکه از دیدگاه هر شهروند عادی آن را می توان مصداق نوعی تخریب و یا به عنوان نوعی اهرم فشار و تهدید علیه مدیریت ارشد استان تلقی فرض نمود که در پی خواست ها و مداخله گریهای فرا قانونی برخی از نمایندگان طی ادوار گذشته و حال مرسوم بوده و می باشد  که به صراحت می توان آن را بر خلاف نص صریح قانون اساسی و شرح وظایف قانونگذاران مجلس عنوان کرد.

جناب کاظمی، نماینده محترم!! خلا توانمندی در حوزه اجرایی و اشراف به امور تقنینی و تخصص و یا آگاهی لازم  در حوزه های عمران، اقتصاد و اشتغال و یا تحصیلات آکادمیک و عالیه ای در این زمینه در حالی از سوی حضرتعالی احساس می شود که   اگر از جنبه تئوری و عملی مشرف بر این حوزه کاری  می بودید، قطعاًمدت زمان سه سال کار و فعالیت دولت را برای بازسازی ویرانه های بجای مانده از هشت سال مدیریت دولت  بی تدبیر و پوپولیستی قبلی  که پیامدهای شفاف و عینی آن، ساختار اقتصاد بیمار، ظهور و رشد سرطانی نوکیسه گان و چپاولگرانی همچون زنجانی ها، تنزل شرکت ملی نفت، تحریم های جهانی، عدم سرمایه گذاری خصوصی، رکود اقتصادی، تعطیلی بازار و بنگاه های اقتصادی و کارخانجات و اختلاس های چند هزار میلیاردی وهزاران معضل دیگر کافی نیست و حداقل باید نیم قرن زمان و مدیریت علمی با محوریت انسانهای پاکدست را می طلبد تا آثار شوم آن دوران سیاه را از حوزه اجتماع و دولت پاک گرداند.

جناب آقای کاظمی!!! بیانات و سخنان احساسی و عوام پسند شما قطعا هر انسان آگاه و منصفی و یا گروه و تشکل سیاسی  را وادار به تامل و اظهار نظر و اتخاذ موضع می کند و ما نیز بر اساس رسالت اجتماعی و تعهد مان به مردم شریف  لرستان لازم می دانیم نکاتی را در جهت تنویر افکار عمومی بیان کنیم.

_حضرتعالی بیان کرده اید  :"بخاطر مردم و توسعه استان طی ده ماه نمایندگی سعی کردم از این ظرفیت به نفع مردم  در تعامل با استانداربهره ببریم ".

حال سوال این است که تعامل را چگونه تعریف کرده اید؟ گویا استنباط شما از تعامل، واگذاری وظایف دولت و اختیارات آن به نماینده مردم می دانید که این امر مصداق مداخله و کارشکنی در مسیر خدمات دهی است و به نوعی تقابل و ستیزه جویی در برابر دولت و ستم و جفا در حق مردم وعامل محرک عدم توسعه یافتگی استان است.

_تلاش های شبانه روزی دولت اعتدالگرا را در جهت مهار اسب سرکش تورم و گرانی، رفع معضلات و مشکلات حاصل از بی تدبیری دولتمردان سابق را مصداق بزرگ نمایی ، سیاه نمایی ، نمایشی و عزل و نصب مدیران می دانی ؛در حالیکه امروزه مردم خود ناظر و گواه بر این امر هستند که بیشتر نمایندگان وظایف و حیطه اختیارات قانونی خودرا نشناخته و همواره در پی فرصت سوزی هستند و همگان می دانند که نیمی از مدت زمان خدمت نمایندگان عزیز در راهروهای و زارت خانه ها و درپی متقاعد کردن آنان جهت تغییر و عزل و نصب مدیران موافق و مخالف خویش صرف می شود، حال سوال اساسی این است که آیا سطح مطالبات مردم لرستان کسب اعتبارات اساسی و یا اثرگذاری بر مسایل کلان و ملی و منطقه ای می باشد یا مطرح نمودن خواست های محقر و جزئی از تریبون خانه ملت؟

جناب کاظمی عزیز!!از وضعیت یارانه بگیران، بیکاران تحصیلکرده دانشگاهی و شرمندگی نمایندگان مردم در مقابل خیل بیکاران سخن سرایی فرمودید!!! آیا نمی توان مطرح کردن این موضوعات را به نوعی  جهت دادن کاذب به اذهان و افکار عمومی مردم پلدختر و استان تلقی نمود؟

براستی  آیا حضرتعالی آیا از وضعیت و اوضاع کشور، اقتصاد مقاومتی طی سالهای گذشته، تحریم و پیامدهای مخربش، تعطیلی واحدهای تولیدی و واگذاریهای غیر قانونی و غارت شده طی دوران مدیریت سیاه هشت ساله دولت قبلی در کشور و لرستان مطلع نیستید ؟

آیا شاهد و ناظر بر بازستانی و خلع ید آن صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی و احیانا شروع مجدد فعالیت برخی از آنها در همین لرستان نبوده اید؟

جناب کاظمی عزیز و نماینده محترم.....! شما مسئول مستقیم مطالبات مردمی نیستید، این امر وظیفه دولت است که مطالبات و خواست های آنان را محقق سازد ؛ایجاد اشتغالزایی، مراکز صنعتی، کارخانه ها، رفع بیکاری، احداث جاده ها و اماکن عمومی و خدمات کلی و عزل و نصب مدیران جزء وظایف و در حیطه اختیارات دولت می باشد ؛انتظار این است که حضرتعالی اصل تفکیک قوا را رعایت کنید و مطابق قانون تنها به امر نظارت و قانونگذاری بپردازید و مطابق سخنان رهبر معظم انقلاب، مردم شریف پلدختر را به سمت و جهت دو قطبی شدن سوق ندهید.

مظفر امیدی- دبیر مجمع دانش اموختگان ایران اسلامی -شاخه لرستان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز