استاندار قم:

مترو جایگزین فاز دوم منوریل شد/ قطار سریع السیر قم اصفهان راه اندازی می شود

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۹:۵۴:۵۸
کد خبر: ۵۴۰۲۱۲
مترو جایگزین فاز دوم منوریل شد/ قطار سریع السیر قم اصفهان راه اندازی می شود
استاندار قم گفت: با توجه به اینکه منوریل طرحی غیرکارشناسی در قم بود و هزینه گزاف و بدون منفعتی به استان تحمیل می‌کرد فاز دوم آن متوقف و مترو جایگزین آن شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با بیان ضرب المثلی با عنوان اینکه «سالی که نکوست از بهارش پیداست» اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که امسال نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته حدود 45 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: میزان بارندگی امسال نسبت به متوسط 30 سال گذشته با افزایش 20 درصدی مواجه بوده است که این مسئله خبر خوشی است برای اینکه بتوانیم در آینده نزدیک شاهد بهبود وضعیت بارندگی در قم باشیم.

استاندار قم با اشاره به خدمات دولت یازدهم در طول چهار سال گذشته در این استان گفت: 2 هزار و 500میلیارد تومان پروژه در قم به اجرا رسید که می‌توان به پروژه  انتقال آب با افتتاح سد کوچری و ایجاد تصفیه خانه در مسیر ورود آب به قم اشاره کرد.

صادقی اضافه کرد: همچنین تکمیل این پروژه با آبرسانی به 80 روستای قم صورت می‌گیرد که با این اقدام مشکلات آنان برطرف می‌شود و گاز رسانی به روستاهای قم نیز حداکثر تا 6 ماه نخست سال 97 به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به نام گذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال» گفت: شماری از واحدهای صنعتی نیازمند مساعدت مالی بودند تا بتوانند فعال‌تر شده و تولید بیشتری داشته باشند که در این راستا 200 میلیارد تومان به آنها تسهیلات بانکی تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اقدام مناسبی که برای مددجویان کمیته امداد قم صورت گرفت، عنوان کرد: با برنامه‌هایی که صورت گرفت برخی از مددجویان که می‌توانستند در محلی مشغول کار شوند برایشان اشتغالزایی صورت گرفت و از زیر چتر حمایتی در آمدند و زندگی جدیدی آغاز کردند به گونه‌ای که در حال حاضر خودشان می‌توانند مولد باشند.

استاندار قم پروژه منوریل را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: منوریل که طرحی غیر کارشناسانه در قم است، مشکل استان را از نظر ترافیکی برطرف نمی‌کند که با کارشناسی‌های صورت گرفته مقرر شد که این پروژه فقط فاز نخست آن اجرا شود و به جای خط دوم آن مترو که می‌تواند پاسخگوی مشکل ترافیک استان باشد فعالیت کند.

وی علت اجرایی نشدن فازهای بعدی منوریل را در قم مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این پروژه با تمام هزینه‌های گزافی که به استان تحمیل می‌کرد منفعتی نداشت به همین دلیل اجرای آن در دیگر فازها متوقف شد.

صادقی با اشاره به دیگر پروژه‌هایی که می‌تواند پاسخگوی مشکلات ترافیکی قم باشد، عنوان کرد: پروژه‌های دیگر مانند عمار یاسر، مقداد و محمود نژاد نیز پروژه‌هایی هستند که زمان اجرای آن طولانی شده بود که در حال تکمیل شدن هستند و برخی از آنها در حال حاضر تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفته است.

استاندار قم همچنین پروژه قطار سریع السیر قم – اصفهان را مورد اشاره قرار داد و گفت: قسمتی از این قطار از داخل شهر عبور می‌کند و سپس از طریق کانالی زیر زمینی ادامه مسیر می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بدهی شرکت‌های دولتی به شهرداری اشاره و بیان کرد: این بدهی‌ها ماهانه دیرکرد فراوانی را به بدهکاران تحمیل می‌کرد که در این راستا با ورود مجلس و قوه قضائیه مقرر شد دولت با شهرداری تهاتر انجام دهد تا این مشکل برطرف شود.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خویش مسئله ثبت‌نام انتخابات شوراها را در قم مورد توجه قرار داد و بیان کرد: شمار ثبت نام کنندگان در این دوره نسبت به میزان مشارکت در انتخابات گذشته 22 درصد افزایش داشت.

وی به اقدامات مناسب برای حضور زائران در قم اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های مناسبی برای استقرار و اسکان بیشتر زائران فراهم شد و اقدامات نوروزی موجب ارائه خدمات بهتر و کاهش آسیب‌ها شد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات ریز گرد در قم تلاش شد در مناطق بیابانی نهال‌هایی که آب کمی نیاز دارند کاشته شود تا به تدریج منشأ گرد و غبار داخلی استان با این اقدام از بین برود.

 

نظر شما