رئیس ستاد انتخابات استان مطرح کرد:

انصراف ۳۱ کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی در استان/افزایش سی درصدی ثبت نام کاندیداهای زن در مناطق روستایی

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۵:۳۰:۵۲
کد خبر: ۵۴۰۵۵۸
انصراف ۳۱ کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی در استان/افزایش سی درصدی ثبت نام کاندیداهای زن در مناطق روستایی
حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: رشد 30 درصدی داوطلبان زن علاقمند به عضویت در شوراهای اسلامی روستایی استان مرکزی بیانگر نگاه ویژه دولت به زنان و تقویت مشارکت حضور بانوان برای اداره جامعه است و دولت در ایجاد فضای مشارکتی بانوان موفق عمل کرده است.

حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان،با اشاره به رویکرد حمایتی دولت تدبیر و امید از زنان و مشارکت آنان در سرنوشت خود، اظهار کرد: این میزان رشد در ثبت نام زنان برای عضویت در شوراهای اسلامی روستایی بیانگر نگاه ویژه دولت به زنان و تقویت مشارکت حضور بانوان برای اداره جامعه وانگیزه بالای زنان برای مشارکت اجتماعی و اداره روستاهاست.

حسن بیگی با اشاره به سهم دو درصدی استان مرکزی از جمعیت کل کشور، اظهار کرد: این استان به لحاظ نسبت جمعیت در کل کشور ،میزان مشارکت بالاتر و تعداد کاندیدای بیشتری در انتخابات شوراهای اسلامی داشته است بطوریکه آمار داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی به نسبت سهم این استان از جمعیت کشور به 2.3 درصد رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با اشاره به انصراف 31 نفر از گردونه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان، گفت: در مدت زمان ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهری و روستایی تعداد 6 هزار و 619 نفر ثبت نام کردند که با انصراف 16 نفر در نقاط شهری و 15 نفر در روستاها ، این میزان به 6 هزار و 558 نفر کاهش یافت.

وی در ادامه به پایان مهلت پاسخ استعلامات مراجع چهارگانه تا 16 فروردین ماه اشاره کرد و افزود: براساس برنامه زمان بندی اعلام شده از 17 فروردین ماه به مدت یک هفته کار بررسی صلاحیت های نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط هیئت های اجرایی انجام خواهد شد و پس از آن هیئت‌های نظارت طبق روال قانونی عمل خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از تشکیل شوراهای اسلامی در 33 شهر استان مرکزی در دوره پنجم نیز خبر داد و گفت: با توجه به شاخص های جمعیتی اعضای شوراهای اسلامی شهر در کلانشهر اراک 11 نفر، ساوه 9 نفر، خمین هفت نفر و برای سایر شهرهای استان این تعداد 5 نفر خواهد بود که داوطلبان عضویت در شوراهای شهر استان برای تصاحب 177 کرسی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی به افزایش نزدیک به 10 درصدی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی به نسبت دوره چهارم نیز اشاره کرد و گفت: تعداد نامزدهای ثبت‌نام کننده در دوره پنجم شوراهای اسلامی استان مرکزی به نسبت دوره قبل 569 نفر افزایش داشته است.

حسن بیگی با اشاره به اینکه 863 روستای استان مرکزی نیز واجد شرایط تشکیل شوراهای اسلامی هستند، گفت: در روستاهای استان نیز براساس شاخص جمعیتی در 40 روستا شورا با عضویت پنج نفر و در مابقی روستاها شوراهای اسلامی با عضویت سه نفر تشکیل خواهد شد.

گفتنی است، طبق اعلام وزارت کشور 29 اردیبهشت ماه سال جاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز