مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان :

نجات جنگل های زاگرس باید به مطالبه عمومی تبدیل شود

۱۳۹۶/۰۱/۱۷ - ۰۰:۴۴:۱۷
کد خبر: ۵۴۰۶۸۵
نجات جنگل های زاگرس باید به مطالبه عمومی تبدیل شود
مهرداد فتحی بیرانوندگفت:یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از جنگل های زاگرس در لرستان وجود دارد۶۰۰ هزار هکتار از جنگل های لرستان به دلیل زوال بلوط در معرض خشکیدگی و از بین رفتن است

به گزارش خبرگزاری برنازلرستان ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در جلسه شورای اداری لرستان به معصومه ابتکارمعاون رییس جمهور ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:اهمیت زاگرس کمتر از دریاچه ارومیه نیست لذا  از شما می خواهیم با نفوذ و صراحت کلام خود بحث نجات جنگل های زاگرس را تبدیل به یک مطالبه عمومی کنید.

مهرداد فتحی بیرانوندبا بیان اینکه زندگی کشور با جنگل های زاگرس و جنگل های لرستان گره خورده است اظهارداشت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از جنگل های زاگرس در لرستان وجود دارد۶۰۰ هزار هکتار از جنگل های لرستان به دلیل زوال بلوط در معرض خشکیدگی و از بین رفتن است.

فتحی بیرانوند اظهارداشت: محیط زیست چالش اول دنیا است و همه کشورها درگیر این موضوع هستندچون در گذشته دور بی مهری های بسیاری به محیط زیست داشته ایم و امروز باید برای مخاطرات ایجاد شده چاره ای کنیم.

وی همچنین در خصوص بحث ریزگرد ها یادآور شد: ریزگردها زندگی مردم را به مخاطره انداخته اما الان باید مدیریت کنیم و کمک کنیم که در آینده در ارتباط با این مسائل مشکل بیشتری نداشته باشیم.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه پتانسیل های زیست محیطی بسیار بالایی در لرستان وجود دارد گفت: ۲۵ درصد کل تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد و ۱۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان وجود دارد که ۱۷۰ تا از آنها اندمیک است وهمچنین  ۵ گونه جانوری اندمیک در لرستان در مجامع بین المللی ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان  افزود: امروز سمندر لرستانی به حمایت همه جانبه مدیران و دست اندر کاران محیط زیست بر سر سفره هفت سین نیست.

وی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان حامی محیط زیست است و همه گونه همکاری را با ما داشته است خاطر نشان ساخت:سپاه و بسیج و ارگان ها در خصوص بحث محیط زیست کمک می کنندو تمام پایگاه های مقاومت در ارتباط با موضوعات فرهنگی و جلوگیری از صید و شکارنیز کمک وهمکاری دارند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز