"ابتکار"در شورای اداری استان لرستان گفت:

بحث محیط زیست از اولویت های دولت یازدهم بوده است/ رشد تشکل های محیط زیستی دردولت یازدهم

۱۳۹۶/۰۱/۱۷ - ۰۱:۴۰:۰۳
کد خبر: ۵۴۰۶۹۰
بحث محیط زیست از اولویت های  دولت یازدهم بوده است/ رشد تشکل های محیط زیستی دردولت یازدهم
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورعصر روز چهارشنبه درشورای اداری لرستان از اجرای طرح روستاهای سبز در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورعصر روز چهارشنبه درشورای اداری لرستان  از اجرای طرح روستاهای سبز در لرستان خبر داد.

معصومه ابتکار با اعلام این خبرگفت: توجه به محیط زیست در روستاها اهمیت فوق العاده ای دارد و امیدواریم بتوانیم در لرستان این شاخص ها را با کارهای خوب در محدوده منطقه اشترانکوه به انجام برسانیم.

وی بیان داشت:  طرح روستای سبزدرلرستان  قابلیت اجرا داردودر قالب این طرح بخش خصوصی با مجوزهای لازم و با نظارت محیط زیست امکان بهره برداری از مناطق را خواهد داشت.

ابتکار عنوان کرد: این طرح توجیه اقتصادی دارد ودر ایجاد تولید و اشتغال در استان تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به موضوع اقتصاد سبزگفت: یکی از جهت گیری های ما در لرستان ایجاد مشاغل سبز است وما محیط زیست را مقابل تولید و رشد نمی بینیم و آنچه مدنظر ما بوده رشد اقتصادی با رویکرد توجه به مسائل زیست محیطی است.

ابتکاربا بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نوع مشاغل مرتبط با محیط زیست تعریف کرده ایم،خاطرنشان کرد:خوشبختانه در بحث مشاغل سبز کار خوبی را با وزارت کار داشته ایم که لرستان در این زمینه پیشگام شد و اولین دوره کارآفرینی سبز در این استان با حضور ۴۰ نفر از بانوان برگزار شد.

وی همچنین تصریح کرد:به وسیله  برجام و باز شدن فضای تعاملات با فضای بین المللی زنجیرهایی را که به پاها و دست های ما بسته بودند برداشته شد.

ابتکاراظهارداشت: سرمایه گذاری خیلی خوبی در حوزه کشاورزی و تولیدات باغی در مجموعه کشت و صنعت لرستان شده است و باید راندمان تولید بر اساس میزان مصرف آب را ارتقا دهیم.

ابتکاراز تدوین طرح جامع آب در لرستان سخن گفت وبا بیان اینکه مطالعات زیست بومی تالاب های لرستان بایدصورت گیرد،افزود: باید با مصرف آب کمتر افزایش تولید داشته باشیم.

معاون رییس جمهور دربخشی دیگر از سخنان خود گفت:همگرایی و تلاش برای برگزاری انتخابات سالم، آزاد، قانونی که به مشارکت گسترده مردم منتهی می شود می تواند در جامعه امید ایجاد کند و مردم را نسبت به نظام و مدیریت امیدوار کند .

ابتکار خاطرنشان کرد:موضوعی که ایران را از کشورهای دیگر متمایز کرده همین برگزاری انتخابات با رعایت اصول اخلاقی است لذا  باید در هر شرایطی بتوانیم اصول اخلاقی را رعایت کنیم.

وی  با بیان اینکه شرایط دولت در سال ۹۲ در بسیاری از زمینه ها بسیار شرایط ناگواری بودیادآور شد: محیط زیست جزو موضوعات بحرانی  و مهم کشور در دستور کار قرار گرفت وبراین اساس بایدتوسعه را همگام با محیط زیست پیش ببریم.

ابتکاراضافه کرد: دولت یازدهم با درایتی که داشت از روز اول در کنار رسیدگی به همه اولویت ها و بحران های اقتصادی بحث محیط زیست را مدنظر قرار داد و این جامعیت دید و نگاه بلند شاخصه دولت یازدهم است.

وی خاطرنشان ساخت:در کنار رشد اقتصادی و بهبود شاخص های اجتماعی، تولید و اشتغال محیط زیست یکی از مولفه های مهم در کشور بوده و این امر حاکی از نگاهی بود که پیوند مسائل محیط زیست با اقتصاد و معیشت مردم را نشان می داد و اینکه محیط زیست یک بحث انتزاعی نیست و با همه بخش ها ارتباط دارد.

معاون رییس جمهور ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورتاکیدکرد:فرابخشی بودن محیط زیست ایجاب می کند که همه برای این مسئله پای کار بیایند و مردم، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد پای کار بوده اند.

معصومه ابتکار اظهارکرد:رئیس جمهور بارها تاکید داشتند که دولت من دولت محیط زیست است و در دولت یازدهم با اقدامات خوب شاهد رشد قابل توجهی در زمینه ایجاد تشکل های زیست محیطی بوده ایم و در حال حاضر ۹۰۰ تشکل زیست محیطی در کشور داریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز