رییس هیات بازرسی انتخابات استان قزوین:

تامین سلامت انتخابات مهم ترین وظیفه اعضای هیات بازرسی است

۱۳۹۶/۰۱/۱۷ - ۱۰:۴۱:۲۱
کد خبر: ۵۴۰۷۷۴
تامین سلامت انتخابات مهم ترین وظیفه اعضای هیات بازرسی است
رییس هیات بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: تامین سلامت انتخابات مهم ترین وظیفه اعضای این هیات به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر حبیبی رییس هیات بازرسی انتخابات استان قزوین در نشست هیات بازرسی انتخابات استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: انتخابات در واقع یک نوع رفراندوم و همه پرسی در نظام جمهوری اسلامی است که در آن حضور حداکثری مردم به تعبیر مقام معظم رهبری در حکم آبروی کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: برای حضور حداکثری مردم باید شرایط کاملا یکسان و رقابتی در انتخابات فراهم باشد تا مردم مانند دوره های گذشته بدون هیچ نگرانی و دغدغه درخصوص آرای خود در پای صندوق های رای حاضر شوند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: بدون شک مردم در این دوره از انتخابات نیز با حضور حداکثری خود برگ زرین دیگری به افتخارات این مرز و بوم خواهند افزود و شکوه و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان خواهند کشید.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف این هیات، افزود: رصد، کنترل و پایش انتخابات از لحظه شکل گیری، قبل و حین انتخابات در فضای حقیقی و مجازی از وظایف اصلی این هیات به شمار می رود.

وی با بیان اینکه هیات های اجرائی، نظارت و بازرسی سه ضلع یک مثلث هستند که انتخابات پیش رو را در حوزه خود پایش و کنترل می کنند، ابراز کرد: باید مسوولان و اعضای این هیات ها ارتباط تنگاتنگ و موثری با یکدیگر داشته باشند تا هیچ شک و شبهه ای درخصوص سلامت روند برگزاری انتخابات به وجود نیاید.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به 2 انتخابات مهم پیش رو تصریح کرد: با آغاز فرآیند انتخابات فضای سیاسی به سوی رقابتی شدن و افزایش شور و اشتیاق پیش خواهد رفت بنابراین باید با پیگیری و عزم جدی تر درخصوص بازرسی روند انتخابات وارد عمل شویم.

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار نفر برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان ثبت نام کرده اند که رقم قابل توجهی است، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای کارها، باید با نظارت و کنترل دقیق از هرگونه سو استفاده و ایجاد شائبه در روند انتخابات جلوگیری کنیم.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به اعضای هیات بازرسی انتخابات استان توصیه کرد تا بدون هیچ گونه جانبداری و جهت گیری به انجام وظایف خود بپردازند و تنها به سلامت انتخابات و حضور حداکثری مردم در 2 انتخابات مهم پیش رو بیاندیشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود نیز گفت: اعضای هیات بازرسی انتخابات باید تمامی کمبودها و مشکلات روند برگزاری انتخابات را برای اصلاح به هیات بازرسی گزارش دهند تا فضای تخلف و انحراف از قانون به وجود نیاید.

پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به طور همزمان 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

نظر شما