زنان روستایی آذربایجان غربی بیش از ۱۰۰ صندوق اعتباری خرد دارند!

۱۳۹۶/۰۱/۱۷ - ۱۳:۵۲:۱۷
کد خبر: ۵۴۰۸۷۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی با تعداد ۱۱۴صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری و با عضویت۳۳۰۰ نفر درسطح کشور مقام دوم رادارد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیتهای زنان روستایی و عشایری استان با اشاره به اجرای طـرح ایجاد ۶۰۰ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری در کشور اظهارداشت: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی زنان روستایی از طریق جلب مشارکت و همکاری های اجتماعی زنان روستایی در اداره جامعه محلی و تأمین مالی جهت حمایت از کسب و کارهای کوچک زنان است.

وی ادامه داد: در این راستا درنیمه دوم سال ۹۴ در این استان نیز تعداد۴۰ صندوق در شهرستانهای مجری تفاهمنامه صندوق امید تشکیل شد که به ارکان و اعضا انها اموزشهای لازم ارائه می شود.

کریم زاده بر ضرورت آموزش و ترویج کارآفرینی و توسعه کسب و کار پایدار در بین زنان روستایی و عشایری آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: در مناطق روستایی و عشایری به دلیل در دسترس بودن مواد خام، منابع طبیعی ووجود افراد بیکار، کارافرینی یک استراتژی موثر در توسعه کسب وکار وایجاد اشتغال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهارداشت: زنان کارافرین می توانند برای خود و دیگر اعضای خانواده ایجاد اشتغال کنند، اما آن ها عمدتا در بخش های غیر رسمی فعالیت می کنند، از آموزش های لازم درزمینه ارتقای مهارت های حرفه ای کم بهره اند و از مباحث مرتبط با بازاریابی وبازار رسانی محصولات کمتر اطلاع دارند.

کریم زاده عنوان کرد: از این رو آموزش های کارافرینی می تواند ضمن ارتقای مهارت های حرفه ای، آن هارا با اصول وروش های جدید بازاریابی، بازاررسانی آشنا کند وزمینه مساعدی برای توسعه کسب وکار فراهم کند.

وی با بیان اینکه این صندوق ها در زمینه های مختلف کشاورزی و دامپروری وصنایع تبدیلی در سطح مشاغل خانگی به اعضا خود وام پرداخت کرده است افزود: در این استان سهم زنان در تولید محصولات زراعی درمرحله کاشت۴۵درصد، داشت۲۳ درصد وبرداشت۲۵ درصد بوده ودرعملیات دامداری و چرا۲۰درصد، درتعلیف۴۵ درصد، درمراقبت۴۳ درصد و درشیردوشی ۸۷ درصد است.

وی با اشاره به اجرای طرح انتخاب، آموزش، ارائه خدمات مشاوره ساماندهی زنان کشاورز در جهت ارتقاء کیفیت و استاندارد سازی تولیدات آنها برای رسیدن به افزایش و پایداری اشتغال با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران خاطر نشان کرد: برگزاری ۶ کارگاه آموزشی در راستای تولید محصول سالم، برگزاری دوره آموزشی آشنایی با اصول وقوانین استاندارد درمحصولات کشاورزی و دامی برای ۱۰۰ نفرو ایجاد ۵ سایت تولید محصول سالم سبزی وصیفی از جمله اقدامات انجام شده در راستای انعقاد تفاهم نامه با اداره کل استاندارد استان است.

کریم زاده با اشاره به اجرای تفاهم نامه همکاری با بسیج سازندگی واجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی ادامه داد: در راستای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری وبهره گیری از همه ظرفیتهای موجود جهت افزایش تولید و بهره وری وافزایش شاخصهای آموزشی مهارتی وتامین امنیت غذایی، پروژه های اقتصاد مقاومتی در زمینه های پرورش مرغ بومی وسایر ماکیان، پرورش قارچ خوراکی، پرورش ماهی، زنبور عسل، تولید کودورمی کمپوست وتولید محصولات گلخانه ای برای زنان روستایی وپرورش کرم ابریشم آموزشهای لازم ارائه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در این راستا بیش از ۲۰۰ نفراز زنان روستایی درکل استان ازتسهیلات موجود استفاده کرده اند که اکثریت منجر به اجرای طرحهای تولیدی واشتغالزایی شده اند.

کریم زاده، برگزاری دوره های انفرادی برای ۱۵۰۰ نفر و دوره ترویجی برای۱۲۶۸ نفر و دوره مهارتی برای ۶۲۰ نفر ویژه زنان روستایی در سال ۹۵ درزیر بخشهای مختلف کشاورزی از محل اعتبارات استانی ومشارکتی را از دیگر اقدامات انجام گرفته در سال گذشته در حوزه زنان روستایی و عشایری عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز