در پیام دکتر محمد تقی امیری خراسانی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان به مناسبت روز سلامتی عنوان شد:

توسعه انسانی زمانی تحقق می یابد که انسان سالم به عنوان محور این توسعه مورد توجه قرار گیرد

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۰۹:۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۴۱۲۹۰
توسعه انسانی زمانی تحقق می یابد که انسان سالم به عنوان محور این توسعه مورد توجه قرار گیرد
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان ضمن تبریک به مناسبت روز سلامتی از مردم استان کرمان دعوت کرد تا حداقل روزی 15 دقیقه به ورزش بپردازند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن روز سلامتی را به تمام مردم استان تبریک می گویم و برای همه دستاندرکاران بخش سلامت آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

بی شک لازمه این امر ارتقای کلیه شاخصهای توسعه یافتگی به ویژه در بخش سلامت است.تردیدی نیست که هیچ توسعه ای دست یافتنی و پایدار نخواهد بود مگر آنکه بر توسعه انسانی استوار باشد وتوسعه انسانی زمانی تحقق می یابد که انسان سالم به عنوان محور این توسعه مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به این که فعالیت جسمانی مناسب می تواند تاثیر مهمی در پیش گیری از بروز بیماری ها، عوارض آن ها و در نهایت مرگ و میر ناشی از آن ها داشته باشد، بررسی متون و مقالات علمی در مورد ارتباط بیماری ها و فعالیت های جسمانی، گویای این مطلب است که ورزش منظم، دارای تاثیرات مفیدی در زمینه پیشگیری از بیماری های مرتبط به فقر حرکتی است. در دنیای امروز، ورزش برای سلامتی (ورزش همگانی) بهترین فعالیت و طبیعی ترین روش برای کسب آمادگی جسمانی و روانی است. فعالیت های ورزشی مانند: پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و... و همچنین بازیهای نشاط آور همانند بازی های بومی و محلی، لذت بخش و کم خطر هستند که در دسترس همگان است و همه جا و همه وقت امکان اجرای آن وجود دارد که از همگان دعوت می کنم که حداقل روزی 15دقیقه به آن بپردازند تا سلامتی خود و خانواده شان را تضمین کنند.

 

 

نظر شما