تلفات دام و طیور ناشی از زلزله در خراسان رضوی اعلام شد

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۳:۰۶:۳۹
کد خبر: ۵۴۱۶۰۰
تلفات دام و طیور ناشی از زلزله در خراسان رضوی اعلام شد
مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در بازدید از مناطق زلزله زده شهر سفید سنگ فریمان و روستاهای اطراف از نزدیک روند خدمت رسانی گروه های دامپزشکی در جهت ضدعفونی و دفن بهداشتی لاشه های دام تلف شده بر اثر زلزله را بررسی نمود.

دکتر مجید روحانی نژاد در این بازدید با ارائه گزارشی از تلفات دام و طیور ناشی از زلزله اخیر استان اظهار داشت: در این رخداد، در شهرستان تربت جام یک واحد مرغداری گوشتی 10 هزار  قطعه ای واقع در روستای تیمنک علیا بدلیل ریزش سقف دچار 3000 قطعه تلفات با سن 35 روزه شده که با حضور نیروهای دامپزشکی دفن بهداشتی شده و نیز تلفات 2 راس گوسفند و بز در روستای موسی آباد نیزگزارش شده است.

وی در خصوص تلفات وارد شده در حوزه دام و طیور شهرستان فریمان  نیز اعلام داشت:  تلفات 43 راس دام سبک ، 4 راس دام سنگین، 2 قطعه اردک و 1 قطعه بوقلمون از جمله وقایع گزارش شده در جمعیت دام و طیور است که تمامی موارد یادشده با حضور نیروهای دامپزشکی شهرستان به خارج روستا منتقل و دفن بهداشتی و محل نیز ضد عفونی شده است .

روحانی نژاد در خصوص خسارات وارده به جمعیت دام و طیور شهرستان مشهد نیز خاطرنشان ساخت:  تلفات 20 راس دام سبک در روستای برج موری، تلفات 7 راس دام سبک در روستای کلاته کربلایی قدم، تلفات 16 راس دام سبک در روستای درخت بید و همچنین تلفات 16 راس دام سبک در روستای کوه سفید که در مجموع 67 راس دام سبک از جمله خسارات زلزله 6 ریشتری هفته گذشته بوده است.

وی در خصوی خسارات وارده به دام و طیور شهرستان سرخس نیز یادآور شد تا کنون تلفات دام گزارش نشده و صرفا دیوارهای چند دامداری دچار ترک خوردگی و آسیب شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان جمع کل تلفات دامی در 4 شهرستان استان را در مجموع شامل؛ 112 راس دام سبک ( گوسفند و بز )، 4 راس دام سنگین ( گاو و گوساله )، 3000 قطعه طیور صنعتی و 3 قطعه طیور روستایی دانست.

لازم بذکر است در شهرستان های یاد شده اکیپ های دامپزشکی شامل امکانات و ادوات مبارزه ای ( ضد عفونی ، سم پاشی ، مایه کوبی و ...) جهت بررسی منطقه و دفن بهداشتی تلفات احتمالی در مناطق حادثه دیده در جهت پیشگیری از بیماری های عفونی و مشترک بین انسان و دام حضور داشته و روزانه وضعیت را بررسی و اقدامات لازم را انجام می دهند

یادآور می شود در روز پنجشنبه 17 فروردین ماه، مدیرکل دامپزشکی استان و هیئت همراه از منطقه سفید سنگ فریمان و روستاهای آن بازدید کرده و از نزدیک موارد مرتبط را بررسی نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز