معاون اداری و مالی شهرداری مشهد مقدس خبر داد:

ارائه تخفیف ۴۰ درصدی به پرداخت‌های نقدی عوارض نوسازی و خودرو تا پایان خرداد

۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۱۱:۳۱:۰۵
کد خبر: ۵۴۲۱۲۲
ارائه تخفیف ۴۰ درصدی به پرداخت‌های نقدی عوارض نوسازی و خودرو تا پایان خرداد
معاون مالی و اداری شهرداری مشهد از ارائه 40 درصد تخفیف عوارض شهری تا پایان خرداد ماه 96 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد آذری با اعلام این خبر افزود: در حوزه عوارض نوسازی تقریبا 270 میلیارد تومان بدهی جاری و معوق وجود دارد که از این مبلغ 57 میلیارد تومان متعلق به عوارض سال 95 بوده و 220 میلیارد تومان نیز مطالبات معوق شهرداری از شهروندان متعلق به قبل از سال 95 است.

وی تصریح کرد: برای وصول این مطالبات و کمک به پرداخت‌های شهروندان در حوزه عوارض، اواخر اسفندماه سال گذشته طرح دو فوریتی در 26 اسفندماه و یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد مقدس خاطرنشان کرد: با تصویب این طرح به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد به پرداخت‌های نقدی شهروندان بابت عوارض عمران، نوسازی، خودرو، بهای پسماند و آتش‌نشانی تا پایان خردادماه سال 96 اقدام نمایند و با احتساب جایزه خوش حسابی مطرح در ماده 10 قانون نوسازی عمرانی شهری جمعا 40 درصد تخفیف اعمال نماید.

آذری اذعان کرد: در تبصره‌های این مصوبه تاکید شده است که تخفیف 40 درصدی شامل جرایم و بدهی‌ها نیز شود و همچنین آن دسته از شهروندانی که عوارض عمران، نوسازی، خدمات شهری و عوارض خودروی خود را در سال 95 پرداخت نموده‌اند به عنوان شهروندان خوش حساب در سامانه درآمدی شهرداری مشهد شناخته شده‌اند و علاوه بر برخورداری از تسهیلات ویژه و برنامه‌های جایزه خوش حسابی، به میزان 40 درصد تخفیف در حساب بستانکاری آن‌ها منظور می‌گردد.

وی با اشاره به مهلت این تخفیفات تا پایان خرداد ماه 96، تصریح کرد: شهروندانی که عوارض عمران، نوسازی و خدمات شهری (بهای خدمات پسماند، آتش نشانی) و عوارض خودروی خود را تا پایان خرداد ماه سال 96 به صورت نقدی پرداخت نمایند مشمول جایزه خوش حسابی شده و در مجموع از 40 درصد تخفیف بهره‌مند می‌گردند.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری در ارائه خدمات به مردم متعهد است، گفت: هرچند که برخی از مردم عوارض خود را پرداخت نمی‌کنند؛ که این عدم پرداخت مشکلاتی را برای اداره شهر ایجاد می‌نماید اما شهرداری بر اساس وظیفه ذاتی خود خدمت‌رسانی به همه شهروندان را به ویژه در حوزه خدمات شهری از جمله ایجاد فضای سبز یا زیباسازی سطح شهر، نظافت شهر، خدمات آتش نشانی و . . . انجام می‌دهد و انتظار دارد در مقابل شهروندان حداقل وظیفه آن‌ها که پرداخت حقوق شهروندی است را انجام دهند تا ضمن انجام وظیفه و مشارکت در هزینه‌های شهری مدیون دیگر شهروندان نباشند.

آذری از امکان پرداخت عوارض شهری به دو صورت اینترنتی و یا از طریق مراجعه حضوری به مناطق و نواحی مربوطه و دفاتر پیشخوان نیز صحبت به میان آورد و راه دیگر پرداخت عوارض را مراجعه به سایت www.avarez.mashhad.ir و اخذ فیش جدید اعلام کرد.

 

نظر شما