کم کاری وقصور شهرداری در حفاظت از فضای سبز خرم آباد

۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۱۵:۰۵:۴۵
کد خبر: ۵۴۲۳۰۴
کم کاری وقصور  شهرداری در حفاظت از فضای سبز خرم آباد
در جدید ترین شاهکار این نهاد خدماتی بی توجهی شهردارخرم آباد ومدیرعامل فضای سبز شهرداری نسبت به عدم نظارت کافی ونبود نگهبان برای حفاظت ونگهداری جنگل ۱۲۵هکتاری بام خاظره ها پشت بازار ودرب دلاکان باعث شده است

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،شهرداری خرم اباد که وظیفه نظارت بر مدیریت شهری وزیبا سازی وگسترش سرانه فضای سبز در شهر را دارد متاسفانه با بی توجهی به این مسئله خود عامل مهمی برای بی نظمی شهر ونابودی فضای سبز وکاهش سرانه فضای سبز در خرم آباد شده است .

وبا توجه به رسیدن به پایان عمر شورای شهر شهردار خرم اباد با کوک ناساز خود در اندیشه نابودی شهر خرم آباد ونابسامانی در این شهر تاریخی وکهن است .

در جدید ترین شاهکار این نهاد خدماتی  بی توجهی شهردارخرم آباد ومدیرعامل فضای سبز شهرداری نسبت به عدم نظارت کافی ونبود نگهبان برای حفاظت  ونگهداری جنگل ۱۲۵هکتاری بام خاظره ها پشت بازار ودرب دلاکان باعث شده است که این جنگل عظیم وفضای سبز ان به چراه گاهی امن جهت چرای دام عشایر کوچ نشین برای مدتی چند روزه تبدیل شود قضاوت این بی توجهی مئسولین رابه مردم طبیعت دوست وفعالان محیت زیست واگذار می کنیم واز استاندار سخت کوش واعضای شورای شهر خرم آباد واگذار می کنیم تا عملکرد نامطلوب شهرداری را در توسعه فضای سبز ودیگر خدمات شهری رصد کرده وبا خاطیان برخورد کنند .

در خرم آباد فضای سبز آن چنان مورد بی مهری قرار گرفته است که احساس می کنی در جنگ بین فضای سبز و مدیران شهری فضای شهر مغلوب شده و روزهای آخر عمرش را طی می کند.  

با وجود این که شهرستان خرم آباد  در سالیان گذشته با توجه به کمبود بارندگی وخشک سالی های مفرط در وضعیت بحرانی قرار گرفته است . اهمیت فضای سبز در آن ضرورتی دوچندان دارد ولی گویا به هر دلیلی این گوهرهای سبز مورد بی مهری قرار دارد و چندان نای حیات ندارد. اما بلوار ورودی شهر و بلوارهای  خیابان های مرکزی این شهر جولان گاه علف های هرز شده است و احساس می کنی متولی ندارد. درخت ها نه تنها هرس نشده و نشانی از باغبانی فضای سبز ندارد بلکه بخشی از آن ها که در سال گذشته مورد خشم طبیعت قرار گرفته و خشک شده است نیز هنوز مزاحم درخت هاست. می پرسم آیا باغبان هایی که در شهرهای دیگر استان هنرمندانه به صورت اشکال مختلف درختان را هرس می کنند و درخت ها با شکل های متفاوت و زیبا به مردم عطر شادی داده و فرح بخشی می کنند چرا به این شهر نیامده اند؟ جسارت به شهرفلک افلاک  آیا جدا این نگاه و مدیریت فضای سبز جسارت به شهر شاپور خواست نیست؟ به عنوان متولیان مسائل شهری اگر می خواستید گردشگران و مسافران را که وارد این استان  می شوند وارد خرم آباد نشوند چه می کردید؟  زیرا پارک ورودی شهر شما علاوه بر این که جای استراحت ندارد و از مهندسی زیبایی هم برخوردار نیست فضای سبز آن نیز به دلیل بی مهری و بی توجهی شما در میان علف های هرز گم شده است.

ما در شهرهای دیگر گل ها و گیاهان تزئینی بسیاری دیده ام که جای آن ها در فضای سبز خرم آباد خالی است و تعجب می کنم چرا مدیران فضای سبز آن ها را فاکتور گرفته اند بالاخره فضای سبز شهر خرم آباد مورد بی مهری واقع شده و شورای شهر نیز این واقعیت را قبول دارد

 

 

نظر شما