رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی:

اراک میزبان مسابقات کشتی روستایی کشور/شناسایی۳۰۰بازی بومی درمرکزی

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۱:۳۶:۴۱
کد خبر: ۵۴۲۵۸۲
اراک میزبان مسابقات کشتی روستایی کشور/شناسایی۳۰۰بازی بومی درمرکزی
رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی گفت: مسابقات قهرمانی کشتی آزاد روستایی کشور رده سنی نوجوانان، ۲۴فروردین ماه جاری به میزبانی اراک برگزار می شود.

علی عشوری اظهار داشت: تاکنون ۳۰۰ بازی بومی محلی استان مرکزی شناسایی و در فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه اطلاعات کامل این ۳۰۰ بازی ملی و بومی گردآوری شده و برای چاپ و انتشار آن چشم انتظار اعتبار هستیم، اظهار داشت: از میان این ۳۰۰بازی بومی محلی شناسایی شده، جشن آیین بیل گردانی نیمور محلات از طریق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال ۸۹، در فهرست آثار ملی و معنوی کشور به ثبت رسیده است.

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی بیان کرد: آئین بیل گردانی فروردین هر سال به صورت جشنواره با حضور جمع کثیری از علاقمندان از سراسر کشور در میدان بیل گردانی نیمور محلات برگزار می شود.

وی ادامه داد: این آئین در سال جاری طبق سنوات گذشته، بیست و پنجم فروردین ماه در میدان بیل گردانی نیمور محلات برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود بالغ بر ۱۰ هزار نفر از اقصی نقاط کشور برای دیدن این آئین به نیمور محلات سفر کنند.

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: این جشن کهن با قدمت دو هزار ساله نمادی از روحیه همدلی صفا و پهلوانی بین مردم این خطه است.

عشوری اضافه کرد: در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی روستاییان کشور رده نوجوانان که ۲۴ فروردین به میزبانی اراک برگزار می شود، دو تیم از استان مرکزی حضور دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز