در راستای بزرگداشت مقام شامخ شهدا:

شهید شاخص بسیج رسانه کشور از استان مرکزی انتخاب شد

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۱:۳۸:۱۹
کد خبر: ۵۴۲۵۸۸
شهید شاخص بسیج رسانه کشور از استان مرکزی انتخاب شد
شهید علیرضا نهرمیانی از استان مرکزی بعنوان شهید شاخص رسانه کشور در سال ۱۳۹۶ معرفی شد.

در راستای بزرگداشت مقام شامخ شهدای جبهه های نبرد حق علیه باطل بالأخص شهدای رسانه  و شهدای جبهه مقاومت و همچنین معرفی الگوهای برتر ایثار، جهاد و شهادت برای جامعه بالاخص روح جوانان، شهید والامقام علیرضا نهرمیانی از شهدای عزیز رسانه استان مرکزی بعنوان شهید شاخص سازمان بسیج رسانه در  سال 96 انتخاب شد.

روایتی کوتاه از زندگینامه شهید علیرضا نهرمیانی شهید شاخص رسانه کشور در سال ٩۶

شهید علیرضا نهرمیانی، فرزند حاج محمد حسن، متولد ١٣٣٣/٢/٨، در اراک، مجرد، کارشناسی ارشد رشته‌های اقتصاد و راوبط بین الملل از دانشگاه کالیفرنیا آمریکا، مسلط به زبان انگلیسی، سرپرست اداره خبرنگاران خارجی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی

این شهید بزرگوار به سبب تربیت در خانواده‌ای متدین که افتخار خادمی قرآن و اهل بیت را دارند، از ابتدا با محافل قرآنی و هیئتی مانوس شد.

مرحوم حاج محمد حسن نهرمیانی، پدر گرانقدر ایشان، حافظ قرآن کریم و استاد اغلب چهره‌های برجسته قرآنی استان مرکزی بوده به طوری که تقریبا تمام اساتید و برجستگان این حوزه در اراک یا به طور مستقیم شاگرد ایشان بوده اند‌ و یا در حضور شاگردان مرحوم نهرمیانی شاگردی کرده‌اند.

مسجد آاکبر و هیئت محمدی واقع در کوچه راستین خیابان امام خمینی(ره) اراک مرکز فعالیت‌های قرآنی مرحوم حاج محمد حسن نهرمیانی بوده و به طور طبیعی فرزند رشیدش علیرضا نیز با شرکت فعال در این برنامه‌ها، از همین جلسات نور معرفت و ایمان برگرفت.

استاد محمد حسن نهرمیانی که تا پایان عمر با برکت ۹۶ ساله، محافل روزانه قرآنی ویژه آقایان و خانم‌ها را برپا می‌داشت، دو دوره به عنوان شخصیت قرآنی کشوری معرفی گردید. ضمن اینکه در زمان حیات ایشان دو ویژه برنامه و پس از فوتشان (از سال ۱۳۸۴ تا کنون) ۳ ویژه برنامه برای نکوداشت و تجلیل از مقام این استاد قرآن و پدر شهید برپا شد.

هم چنین مرحوم نهرمیانی به سبب این جایگاه مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در استان، یک بار در آبان ماه ۱۳۷۹ در دیدار نخبگان استان در مصلی بیت المقدس اراک مورد تفقد امام خامنه‌ای(مدظله) قرار گرفته و دو بار نیز در تهران با ایشان دیدار داشته‌اند.

مادر بزرگوار شهید علیرضا نهرمیانی، مرحوم خانم کبری اجتهادی که از خانواده‌های اصیل اراکی بوده‌اند نیز در کسوت معلم قرآن جلساتی را برای خانم‌ها داشته اند.

از نکات مهم در زندگی مشترک مرحوم حاج محمد حسن نهرمیانی و همسر گرانقدرش، علاوه بر ایمان، مردم‌داری و تلاش برای رفع مشکلات مردم (از جمله تهیه جهیزیه و رفع موانع ازدواج) بود، به طوری که نقل شده که این خانواده ضمن اهمیت بسیار به صله رحم، همواره درب خانه خود را به روی آشنا و غریبه باز گذاشته، سفره پذیرایی‌شان گسترده و منزلشان محل رجوع مردم بوده است.

بنابراین علیرضا نیز در سایه این خانواده قرآنی، خوش برخورد و مهربان تربیت شد، به گونه‌ای که خوش خلقی‌اش از برجسته‌ترین خاطراتی است که اطرافیانش نقل می‌کنند.

علیرضا با دریافت مدرک دیپلم در شهر اراک، در سن ۱۸ سالگی برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شده و تا ۲۸ سالگی در آنجا زندگی کرد. در آمریکا ضمن تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا، عضو انجمن اسلامی دانشجویان بوده و از جمله کارهای مهم وی و دوستانش انتشار نشریه ندای حق بود. این نشریه(ماهنامه یا هفته نامه) که با امکانات کم و در یک خانه تولید و منتشر می‌شد، برای دانشجویان سایر کشورها نیز ارسال می‌گردید، به طوری که برادرش که در فیلیپین مشغول به تحصیل بوده نیز این نشریه را دریافت می‌کرده است.

اما علیرضا نهرمیانی پس از ۱۰ سال با دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های اقتصاد و روابط بین الملل، دوباره به کشور بازگشت تا در سنگری مهم به ادای تکلیف بپردازد. شاید شش ماه زمان کمی باشد اما انسان‌های بزرگ از فرصت‌های کوتاه نیز بهره‌های بسیار می‌برند تا خود و جامعه را در راهی که باید؛ حرکت دهند. با توجه به فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای و نیز تسلطی که علیرضا به زبان انگلیسی داشت؛ این سنگر برای او اداره خبرنگاران خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، جایی که او می‌توانست صدای انقلاب و ندای رزمندگان شجاع و مظلوم را به دنیا برساند.

این همان نقطه‌ای بود که شهید نهرمیانی پس از ۲۹ سال زندگی با آن عطف به آسمان می‌شد. موقعیتی در استان ایلام، شهرستان مهران و در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۳۶۲. آن گاه که با جمعی از خبرنگاران داخلی و خارجی برای تهیه گزارش از دلاور مردان لشکر اسلام در منطقه عملیاتی والفجر۳  حاضر شدند؛ یک مین در نقطه عطف زندگی، او را آسمانی کرد تا کهکشان انقلاب اسلامی ستاره‌ای درخشان از اصحاب رسانه را در خود جاودان بدارد.

اینک شهید علیرضا نهرمیانی سال‌هاست که در گلزار شهدای اراک، قطعه دهم، ردیف سوم، مزار سوم با چهره‌ای مهربان نظاره‌گر من و توست و این البته ظاهر ماجراست، چرا که به قول سید شهیدن اهل قلم «عالم محضر شهداست، اما کو محرمی که این حضور را دریابد و در برابر این خلا ظاهری خود را نبازد؟»

 و ما هرگاه یادش می‌کنیم از او و همه شهدا یاری می‌خواهیم تا در جهاد کبیر و جهاد اکبر یاری‌مان کنند تا خود را نبازیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز