رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی؛

با تمام وجود از آرای ملت صیانت می کنیم

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۳:۴۸:۵۰
کد خبر: ۵۴۲۷۱۸
با تمام وجود از آرای ملت صیانت می کنیم
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در نشست اعضای این ستاد ،بار دیگر لزوم رعایت کامل قانونمداری و حق الناس را در انتخابات مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: همانگونه که اسلحه برای نظامیان به منزله ناموس آنان تعریف می شود، برگه های رأی هم برای ما همین حکم را دارد و با تمام وجود، از آرای مردم دفاع و صیانت می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،محمدتقی ایرانی با یادآوری فرایند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و روستا در هیئت های اجرایی گفت: با وجود اعلام نظر مراجع چهارگانه، ملاک نهایی نظر اعضای هیئت های اجرایی است و این هیئت ها هم ضمن رعایت قانون و توجه به محرمانه بودن سوابق افراد، باید آبرو و حیثیت آن ها را مدنظر داشته باشند و از هرگونه رفتاری که شائبه رعایت نشدن بیطرفی دست اندرکاران انتخابات را به اذهان متبادر می کند، بپرهیزند.

وی اضافه کرد: هیئت های اجرایی در تایید و رد صلاحیت ها با تدبیر و عقلانیت عمل کنند تا عملکرد آن ها قابل دفاع باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به ابلاغ دستورالعمل برگزاری سخنرانی های انتخاباتی، بر ایفای وظایف قانونی همه دستگاه ها در این راستا تأکید داشت و افزود: فرمانداران و بخشداران رصد فضای مجازی را نیز جدی بگیرند تا با مصادیق شایعه سازی، توهین، تخریب، تبلیغات پیش از موعد و دیگر موارد تخلفات انتخاباتی به موقع با هماهنگی دستگاه های مرتبط، برخورد قانونی شود.

دکتر ایرانی لزوم اعمال دقت بیشتر برای پیشگیری از سوء استفاده احتمالی متخلفان از امکانات بیت المال در زیرمجموعه دولت، شهرداری ها و دیگر موسسات عمومی در آستانه انتخابات را نیز گوشزد کرد و با اشاره به تشکیل ستاد امنیت انتخابات استان گفت: اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از حاشیه سازی در جامعه با توجه به حساسیت شرایط انتخاباتی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: هیئت های اجرایی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری مشترک نخواهد بود و برای انتخابات شوراها نیز صندوق های سیار نخواهیم داشت، اما برای انتخابات ریاست جمهوری با نظر هیئت های اجرایی شهرستان ها تصمیم گیری می شود.

وی از داوطلبان انتخابات شوراها و رؤسای آتی ستادهای انتخابات ریاست جمهوری در استان هم خواست، با تأیید نهایی نتایج صلاحیت ها و آغاز تبلیغات رسمی، رعایت دقیق موارد قانونی را سرلوحه کار خود قرار دهند و از دامن زدن به مباحث اختلاف انگیز قومی و مذهبی خودداری کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان این که نظام از همه توان خود برای برگزاری انتخابت سالم بهره می گیرد، امانت داری و قانونمداری را برای نیل به این هدف و استحکام بیشتر پایه های مردمسالاری در کشور ضروری دانست و گفت: اگرچه دستگاه قضایی وظیفه پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی را در حیطه وظایف قانونی خود عهده دار است، اما در شعب و محل صندوق ها فقط فرمانداران و مجموعه وزارت کشور مسئولیت قانونی دارند و احدی به جز افراد مصرح قانونی، حق ورود و دخالت ندارند.

دکتر ایرانی با اشاره به برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی شوراهای اسلامی دو شهر بجنورد و شیروان، از برنامه های ستاد انتخابات استان برای آموزش آحاد رأی دهندگان و عوامل شعب در این مناطق هم خبر داد و در عین حال یادآور شد: حتی در این شهرها و شعب نیز انتخابات ریاست جمهوری به شکل سنتی و طبق روال گذشته برگزار خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز