بمناسبت میلاد حضرت علی ( ع ) و روز پدر

برگزاری همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سالن ورزشی حجاب اردبیل

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۴:۴۴:۳۱
کد خبر: ۵۴۲۸۰۵
برگزاری همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سالن ورزشی حجاب اردبیل
همایش و نشست پیشگیری از آسیب های اجتماعی ،تاثیر نماز در جامعه ورزش ، عفاف و حجاب ، امر به معروف و نهی از منکر با حضور حجت الاسلام میر طه موسوی استاد حوزه و دانشگاه اردبیل در سالن ورزشی حجاب برگزارشد .

به گزارش برنا:

در این همایش که عوض نخست سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل،سید فاضل مجتهدی کارشناس امور فرهنگی و مسئول ستاد اقامه نماز اداره کل،مرتضی تاج مهر رئیس هیات همگانی استان، مژگان سلطانی و رقیه شاه حسینیان مسئولان ورزش بانوان استان حضور داشتند "حجت الاسلام میر طه موسوی " با اشاره به همکاری های خوب اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل ، ستاد اقامه نماز اداره کل ، مسئول ورزش بانوان گفت : تا زمانی که اعضای جامعه پای بند به اعتقادات مذهبی خود باشند، خود و فرزندانشان به فساد و بزهکاری روی نمی آورند .
وی خاطر نشان کرد: با تدوین سند تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در ادارات و مجموعه های ورزشی اغاز به کار کنند تا شاهد رشد معظلات آن باشیم.
موسوی همچنین هدف از برگزاری این همایش راترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ایجاد روحیه مطالبه‌گری نسل جوان عنوان کرد.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تکیه بر متون اسلامی در الگوبرداری از حضرت زهرا (س) و دوری از مسائل فرعی و پرداختن به مسائل اصلی یعنی همسرداری و خانه‌داری نیز تاکید دارند .
حجت الاسلام موسوی گفت:رویکرد برخی ها به امر به معروف و نهی از منکر به گونه ای است که رمق امر به معروف و نهی از منکر را می گیرد و چیزی از آن باقی نمی گذارد.
آن ها اعتقاد دارند که این کار با ملایمت و با ملاطفت انجام شود، به گونه ای که این رویکرد کم کم به التماس منتهی می شود.
موسوی در ادامه در خصوص اهمیت نماز در بین ورزشکاران افزود: نماز در اسلام، تأثیرات روشنی بر جریان خون در مغز دارد، از انجام وظیفه جایگاه‌های ذخیره خون در مغز و همچنین از نظام خودکار چرخش خون در مغز محافظت می‌نماید .
وی گفت :چند لحظه سجده در بارگاه الهی می‌تواند بسیاری از آثار مضر فعالیت‌های روزانه و ورزش را بر چرخش خون در مغز، از بین ببرد و از انواع تمرین‌های مختلف ورزشی بی نیاز سازد.
علی رغم بیان این فواید روشن، این تأثیر، تنها فایده جسمی نماز نیست، چه این که اگر تمام فواید جسمی نماز را هم در نظر بگیریم، این فواید برترین فایده نماز نخواهد بود. در حقیقت فواید معنوی نماز را باید بزرگترین نوآوری این واجب الهی دانست .

در پایان همایش به قید قرعه به 10نفر از ورزشکاران حاضر در همایش هدایایی اهدا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز