رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی:

انتخابات شورا در ۱۵۰ شعبه رای گیری مرکزی الکترونیکی برگزار می شود

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۵:۲۶:۴۴
کد خبر: ۵۴۲۸۴۷
انتخابات شورا در ۱۵۰ شعبه رای گیری مرکزی الکترونیکی برگزار می شود
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: فرایند اخذ رای و شمارش آرای انتخابات شورای اسلامی شهر در ۱۵۰ شعبه رای گیری استان مرکزی به صورت تمام الکترونیکی انجام می شود.

شکرالله حسن بیگی در جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی در اراک با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی در ساوه و خمین الکترونیکی برگزار می شود، اظهار داشت: طی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۱۵۰ شهر کشور فرایند رای گیری تمام الکترونیکی است و اغلب شهرهای دارای کرسی های هفت یا ۹ نفره داوطلب برگزاری انتخابات الکترونیکی شده اند.

وی افزود: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، فرایند اخذ رای و شمارش آرا در شهر خمین با ۵۰ شعبه و ساوه با ۱۰۰ شعبه به شیوه الکترونیکی انجام می شود اما در دیگر شهرها فرایند اخذ رای و شمارش آرا الکترونیکی نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در ساوه و خمین اندیشیده شده است.

حسن بیگی خاطرنشان ساخت: در  تمامی ۳۳ شهر مشمول برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی شمار داوطلبان ثبت نامی به حد نصاب رسیده اما در هفت روستا تعداد نامزدهای ثبت نامی در حد نصاب برگزاری انتخابات نیست.

وی تصریح کرد: از مجموع ۳۳ شهر واجد شرایط انتخابات شورا در این دوره اراک دارای شورای ۱۱ نفره، ساوه شورای ۹ نفره و خمین شورای هفت نفره است و در سایر شهرها نیز باید شوراهای پنج نفره تشکیل شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی عنوان کرد: در مجموع شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی ۱۷۷ کرسی را شامل می شوند.

گفتنی است انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۹ اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود. 

 

نظر شما