به همت انتشارات «سمیع» ناشر برگزیده شهرستان ری منتشر شد

کتاب «فضای مجازی و آسیب های روانی» در "ری"

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۲۳:۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۴۲۹۳۶
کتاب «فضای مجازی و آسیب های روانی» در ری
کتاب «فضای مجازی و آسیب های روانی» نوشته «زهرا ساغرچیان» فعال عرصه فرهنگی به همت انتشارات «سمیع» ناشر برگزیده شهرستان ری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران،در  مقدمه این کتاب می خوانیم : ارتباط از طریق فضای مجازی در سال‎های اخیر جایگاه قابل توجهی در بین نسل جوان جامعه ما پیدا کرده است. شبکه‎های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد (فردی و اجتماعی) و در شکل دهی به هویت نقش دارند و حتی روی ابعاد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جوامع هم تأثیر گذارند.

امروزه با توجه به نقشی که تاکنون در ابعاد مختلف زندگی داشته اند، نمی‎توان آن‎ها را نادیده گرفت. در حال حاضر اینترنت ابزاری مناسب برای توسعه‎ی افکار و اندیشه‎های بشری محسوب می‌شود به شرط آن که در راه صحیح استفاده شود. افراد باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند تا دچار مشکلات مالی و اجتماعی نشوند.

ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده‎ها نسبت به تهدیدات فضای سایبری در درجه‎ی نخست اولویت قرار دارد. پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی و توجه والدین به رفتار فرزندان بسیار مهم می‌باشد و برای جلوگیری از هم پاشیدگی خانواده‎ها، والدین باید تا حدودی به فناوری‎های روز دنیا مسلط باشند و آگاه باشند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آنهاست و هنگامی که بنیان فکری و شخصیت آنها به صورت ناصحیح شکل گیرد، راه نفوذ شیادان به حریم خصوصی افراد و محیط امن خانواده باز می‌شود. لذا، چنانچه خانواده‎ها نسبت به شیوه‎های جدید ارتباط فرزندان خود آگاهی و شناخت کافی و لازم را داشته باشند، از انجام بسیاری از جرایم و ارتباطات پنهانی آنان جلوگیری به عمل می‌آید.

 این کتاب در سرفصل هایی چون: - مفهوم تربیت - آسیب تربیتی - آسیب های روانی در نوجوانان - نیاز به محبت - نیاز به توجه  - سلامت عاطفی و رشد عزت نفس در دانش آموزان - نوجوان و مدرسه - عوامل که در انحراف نوجوان تأثیر دارد - آسیب شناسی فضای مجازی برای دانش آموزان و خانواده ها - ویژگی مهم فضای مجازی - آسیب های فضای مجازی برای دانش آمزان - راه کارهایی برای کاهش اثرات اعتیاد اینترنتی و درگیری با فضای مجازی - خطرات بهداشتی تلفن همراه برای انسان - پیامدها و اثرات منفی شبکه های اجتماعی مجازی بر فرد و خانواده تقسیم بندی شده است.

کتاب فضای مجازی و آسیب های روانی در 72 صفحه و قطع رقعی توسط انتشارات سمیع چاپ و منتشر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز