فرماندار اراک:

همایش بزرگ "پیاده‌روی و ورزش همگانی" در اراک برگزار می‌شود

۱۳۹۶/۰۱/۲۲ - ۱۰:۱۷:۴۷
کد خبر: ۵۴۳۰۱۲
همایش بزرگ پیاده‌روی و ورزش همگانی در اراک برگزار می‌شود
فرماندار اراک از برگزاری همایش بزرگ "پیاده‌روی و ورزش همگانی" در اراک خبر داد.

حسین بختیاری در جلسه شورای ورزش همگانی و تفریحی شهرستان اراک که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شده بود با اشاره به جزئیات برگزار این مراسم اظهار داشت: همایش بزرگ پیاده‌روی و ورزش همگانی در تاریخ دوم اردیبهشت ماه امسال به مناسبت مصادف شدن با هفته سلامت توسط مجموعه علوم‌پزشکی پشتیبانی و برگزار می‌شود و این برنامه به‌صورت مستقیم از شبکه سه سیمای کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: این همایش در شهر اراک برگزار می‌شود اما با توجه به اینکه اجرای آن از اهمیت بالایی برخوردار است می‌تواند آوازه استان مرکزی را هم در این زمینه به گوش برساند، به همین سبب از تمامی مسئولان مرتبط با این برنامه درخواست داریم که به بهترین نحو اقدامات محوله را ا نجام دهند.

فرماندار اراک تصریح کرد: اجرای صحیح این مراسم بسیار مهم است زیرا اگر این مراسم به بهترین نحو برگزار شود مسئولان اجرائی آن مطرح می‌شوند و اگر ضعف و بی‌نظمی در این مراسم مشاهده شود بازهم مسئولان اجرائی این برنامه پاسخگو هستند.

بختیاری ادامه داد: تعدادی از دستگاه‌های اجرائی و امنیتی شهر اراک در راستای اجرای این برنامه وظایفی بر عهده گرفته‌اند اما مجموعه شهرداری و شورای شهر وظایف خطیرتری نسبت به سایرارگان‌ها بر عهده دارند، همچنین در این زمینه شورای اسلامی کلانشهر اراک اعلام کرده که آمادگی حمایت از شهرداری را به‌منظور انجام این وظایف دارد و هر مسئولیتی که بار مالی برای مجموعه شهرداری به همراه داشته باشد از طرف شورای شهر مساعدت‌های لازم به انجام برسد.

وی عنوان کرد: از تمامی دستگاه‌های مسئول اجرای این برنامه درخواست داریم که با تعصب تمام پای کار حاضر شوند و دستگاه‌های پشتیبان مانند مخابرات، آتش‌نشانی، اورژانس و دستگاه‌های امنیتی موظفند برنامه‌ریزی دقیقی برای این روز درنظر بگیرند.

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: اگر در روز برگزاری همایش حادثه‌ای برای شرکت‌کنندگان در مراسم رخ دهد بیمارستان امام خمینی(ره) نخستین خط کمک‌رسان محسوب می‌شود و به این سبب از دو بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان امیرالمومنین(ع) درخواست داریم که پرسنل اورژانس خود را در تاریخ دوم اردیبهشت ماه از ساعات آغازین شروع این مراسم تا انتهای آن به‌صورت آماده‌باش نگه دارند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای بتوانیم بهترین خدمات‌رسانی را داشته باشیم که البته امیدواریم این مراسم به‌دور از هرگونه حادثه و حاشیه‌ای برگزار شود.

بختیاری بیان کرد: دستگاه امنیتی نیروی انتظامی به همراه مجموعه راهنمایی و رانندگی وظیفه بسیار سنگینی را در این روز بر عهده دارند چرا که امنیت مردم الویت برگزاری این مراسم است، همچنین از فعالان شورای تامین نیز خواهشمندیم که به همراه نیروی انتظامی در زمینه برقراری امنیت ایفای نقش داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم که کمیته‌ای تحت عنوان کمیته اجرا با حضور پنج عضو فعال‌تر این مراسم تشکیل دهیم تا جزئیات برنامه‌ریزی انجام شده بررسی و تقسیم مسئولیت‌ها عادلانه انجام شود، این کمیته شاکله از مجموعه علوم‌ پزشکی، سازمان صدا و سیما، مجموعه فرمانداری، سازمان ورزش‌وجوانان و راهنمایی و رانندگی است.

فرماندار اراک بیان کرد: از مجموعه شهرداری اراک درخواست داریم که در تعامل با کمیته اجرائی این برنامه تمامی امکانات تبلیغاتی خود را بکار بگیرد تا اطلاع‌رسانی به‌موقع و کارآمدی داشته باشیم، همچنین پیگیری‌های مالی این مراسم نیز بررسی می‌شوند.

بختیاری با اشاره به زمان کمی که برای برنامه‌ریزی این مراسم در اختیار دارند گفت: درحال حاضر زمان کمی برای هماهنگی و تقسیم مسئولیت‌ها در دست داریم که باید قدرشناس آن باشیم تا بتوانیم نتیجه مطلوبی از اجرای این مراسم به دست آوریم، همچنین در اجرای این مراسم باید ظرافت عمل لازم به‌کار گرفته شود و نام مجموعه‌هایی که در این زمینه ایفای نقش داشته‌اند اعلام شود تا فعالیت‌های انجام شده این دستگاه‌ها بی‌ارزش دانسته نشود.

وی افزود: از مجموعه فوریت‌های پزشکی علوم‌پزشکی درخواست داریم که در روز مراسم یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه آمبولانس را در اختیار ما بگذارد تا درصورت وقوع حادثه بدون فوت وقت اقدام به برطرف کردن حادثه کنند، همچنین از مجموعه هلال‌احمر نیز درخواست داریم که همکاری لازم را در این روز داشته باشد و نسبت به اعزام نیروهای امدادی اقدام کنند.

فرماندار اراک ادامه داد: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر و استان نیز می‌توانند در این مراسم بزرگ حضور موثری داشته باشند، همچنین مجموعه بنیاد شهید نیز می‌تواند این مراسم را با تصویر شهدا هشت سال دفاع مقدس مزین کند تا این مراسم نیز همانند سایر مراسم‌های برگزار شده خالی از یادونام شهدای والامقام شهرمان نباشد.

بختیاری عنوان کرد: مجموعه علوم‌پزشکی باید ابلاغیه‌ای به‌منظور درخواست تامین برق و خط تلفن ثابت از مجموعه شایستگان سابق به مجموعه بهزیستی ارسال کند تا مساعدت‌های لازم در این زمینه از طرف مجموعه بهزیستی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه میراث فرهنگی متعهد شده است که در این مراسم تعداد 3 هدیه دستی نفیس به شرکت کنندگان اهدا کند که ما از این مجموعه درخواست افزایش این تعداد را داریم، همچنین درخواست داریم این مجموعه نسبت به ارائه کارت‌های بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی نیز مساعدت لازم را داشته باشد.

فرماندار اراک بیان کرد: برپایی غرفه‌های پذیرایی به‌صورت صلواتی باید مورد توجه قرار گیرد و این غرفه‌ها پذیرایی متناسب با شرایط جوی روز موعود ارائه دهند، از مجموعه منابع‌طبیعی نیز درخواست داریم که در این مراسم حضور یابد.

بختیاری با اشاره به اهمیت حضور اداره‌کل آموزش‌ و پرورش در این مراسم گفت: مجموعه آموزش‌ و پرورش ناحیه‌های یک و دو می‌توانند با ارائه فراخوانی از دانش‌آموزان و والدینشان دعوت به‌عمل آورند تا در این مراسم حضور داشته باشند.

وی افزود: حضور گسترده مردم در این مراسم بسیار مهم است زیرا در نظر داریم که در هفته سلامت قشر عظیمی از جامعه را با شعارهای سلامت روبه‌رو کنیم و فرصتی فراهم آوریم که یک روز از ماه را در جوار خانواده و به‌دور از آسیب‌های اجتماعی سپری کنند.

فرماندار اراک با اشاره به اینکه ایام انتخابات را در پیش رو داریم ادامه داد: کمیته اجرائی موظف است که از ابلاغ هرگونه تبلیغات انتخاباتی در این جمع جلوگیری کند و اجازه مطرح شدن تبلیغاتی مبنی بر شناختن فردی به جامعه را ندهند، البته تبلیغ اصل انتخابات و شرکت همگانی در انتخابات مانعی ندارد.

بختیاری عنوان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در این مراسم حضور ویژه‌ای داشته باشند که جزئیات حضور این افراد در کمیته اجرائی بررسی و سپس در قالب ابلاغیه‌ای به خانه‌ سازمان‌های مردم نهاد ارائه داده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تضمین سلامت جامعه بیان کرد: در نظر داشتیم که یک دستگاه خودرو به‌عنوان جایزه ویژه این مراسم تهیه کنیم اما با پیشنهاد افراد حاضر در جلسه امکان تغییر این جایزه به تعدادی دوچرخه وجود دارد، همچنین باید گفت که استان مرکزی پایلوت کشوری اجرای طرح دوچرخه برقی محسوب می‌شود و بهتر آن است که فرهنگ استفاده از وسیله پاک را ترویج دهیم تا در کنار حفظ و تضمین سلامت جامعه اقدامات فرهنگسازی نیز انجام داده باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز