مشاور عالی و مدیرکل حوزه استاندار خراسان شمالی:

دولت تدبیر و امید از خدمت رسانی به جامعه ایثارگران استفاده ابزاری نمی کند

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۹:۰۲:۱۸
کد خبر: ۵۴۳۳۱۹
دولت تدبیر و امید از خدمت رسانی به جامعه ایثارگران استفاده ابزاری نمی کند
مشاور عالی و مدیرکل حوزه استاندار خراسان شمالی با اشاره به خدمات رسانی گسترده دولت یازدهم به جامعه بزرگ ایثارگری و حل بسیاری از دغدغه های این قشر، در عین حال تصریح کرد: بهره برداری ابزاری و سیاسی از جامعه ایثارگری در مناسبت ها یا به نفع طیف های خاص، امری نکوهیده و ناپسند بوده و دولت تدبیر و امید هرگز اینگونه عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مهرداد ابراهیمی در نخستین نشست شورای مشورتی معتمدان معین ایثارگر استان در سال جدید برگزار شد، ایثارگران و خانواده های آنان را صاحبان واقعی انقلاب دانست و گفت: دولت یازدهم آرامش ایجادشده در عرصه خارجی را به حوزه داخل کشور هم تسری داد که امروز نتایج آن را شاهد هستیم و یکی از دستاوردهای دولت همین طرح تحول سلامت بوده که جامعه ایثارگران هم از ثمرات آن بهره برده اند.

وی افزود: این کار دولت تدبیر و امید با توجه به تنگناهای فراوان کشور بی شباهت به معجزه نیست، اما در بسیاری از رسانه ها مغفول مانده و بدان پرداخته نشده است. وی ازجمله نتایج تحول در نظام سلامت برای خراسان شمالی را افزوده شدن حدود 600 تخت بیمارستانی با افتتاح قریب الوقوع 2 بیمارستان جدید با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری برشمرد و گفت: با احتساب این بیمارستان ها که در آن ها از بهترین تجهیزات روز دنیا استفاده شده است، سرانه تخت های بیمارستانی این استان از متوسط کشوری هم بالاتر می رود.

دکتر ابراهیمی با استقبال از پیگیری مسئولان برای سفر حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به خراسان شمالی، آن را زمینه ساز برگزاری نشست شورای اداری استان با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

فعال شدن کمیسیون امور ایثارگران در شوراهای اسلامی شهرهای استان، ایفای وظیفه به معاونان فرمانداران شهرستان ها در راستای پیگیری امور مربوط به ایثارگران و برگزاری جلساتی با معاونان استاندار به تناسب موضوع، از دیگر پیشنهادهای مشاورعالی استاندار خراسان شمالی در این نشست بود.

مدیرکل حوزه استاندار در بخش دیگری از سخنان خود، ازجمله رسالت های متولیان حوزه امور ایثارگران را رعایت انصاف در نگاه و برخورد عادلانه با جامعه هدف، ایجاد روحیه امید و نشاط در آنان، توانمندسازی ایثارگران و خانواده آن ها با برگزاری دوره های آموزشی و خدمات مشاوره ای و ارائه تسهیلات مناسب دانست و افزود: مدیریت بهینه انتظارات، متناسب با منابع موجود، به منظور جلوگیری از بهره برداری سوء مخالفان نظام، هم چنین تلاش برای پر کردن شکاف بین نسلی در این قشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دست خود اعضای خانواده بزرگ ایثارگری از دیگر رسالت های مسئولان این حوزه محسوب می شود. وی تصریح کرد: با استفاده از این راهکارها به ویژه توجه به مباحث آموزشی خلاقیت محور می توان انتظار داشت که این اقشار بیش از قبل در زمره نخبگان، سرآمدان جامعه و مدیران آینده قرار گیرند.

این گزارش حاکیست، بتول شیرزادی مشاور امور ایثارگران استاندار خراسان شمالی نیز ابتدای این جلسه با بیان این که قریب 90درصد مصوبات این دفتر اجرایی شده است، گزارش از عملکرد سال گدشته این دفتر ارائه کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید با انجام اصلاحاتی در قانون جامع خدمات ایثارگران و رفع ایرادها، این قانون دائمی شد.

حجت الاسلام عزیزی مدیرکل بنیاد شهید استان نیز با بیان این که امروز آرامش و اعتماد جامعه هدف به بنیاد شهید بازگشته است، گفت: این در حالیست که قبل از دولت تدبیر و امید، این بنیاد در انزوا قرار داشت و عملکرد کمیته امدادی پیدا کرده بود. وی خاطرنشان کرد: در 2 سال اخیر 80 میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع بزرگ فرهنگی، رفاهی ایثارگران در استان هزینه شده است و به زودی به بهره برداری کامل می رسد.

شماری از معتمدان امور ایثارگران استان نیز در این نشست ضمن قدردانی از خدمات دولت یازدهم در این حوزه و سپاس از حمایت های بی دریغ استانداری خراسان شمالی، عملکرد مطلوب دولت در رفع دغدغه های بهداشت و درمان ایثارگران را ستودند. توزیع بهینه امکانات فرهنگی، رفاهی و ورزشی حوزه ایثارگران در شهرستان ها، پیگیری مباحث مربوط به اشتغال اعضای جامعه ایثارگری در بخش خصوصی و حمایت بیشتر از تعاونی های مرتبط نیز از خواسته های مطرح در کلام این افراد بود./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز