شروع بازسازی مناطق زلزله زده خراسان رضوی

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۱۳:۳۴:۱۰
کد خبر: ۵۴۳۶۸۵
شروع بازسازی مناطق زلزله زده خراسان رضوی
با حضور استاندار خراسان رضوی، روسای ستاد مدیریت بحران و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و دستگاه های بحران مدار، عملیات بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از زلزله شش ریشتری 16 فروردین جاری در این استان امروز طی مراسمی رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، 73 روستای استان در جریان این زلزله دچار خسارت شد و در مجموع حدود پنج هزار واحد مسکونی آسیب دید.

مرحله نخست بازسازی این آسیب ها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای هزار و 800 واحد مسکونی روستایی که بیش از 60 درصد تخریب شده اند امروز آغاز شده است.

در این چارچوب همزمان کلنگ زنی ساخت واحدهای مسکونی جدید برای زلزله زدگان در روستاهای دو قلعه وراشک شهرستان فریمان، روستای کلاته قدم شهرستان مشهد، دو روستای یکه پسته و قلعه سرخ شهرستان تربت جام آغاز شد.

در بقیه روستاها نیز که میزان تخریب در آنها زیر 60 درصد است به مرور عملیات بازسازی و نوسازی انجام می شود؛ تاکنون برای اسکان جمعیت زلزله زده در این مناطق دو هزار و 571 تخته چادر امدادی، بیش از پنج هزار تخته پتو، هزار و 810 بسته غذایی و هزار و 810 بسته بهداشتی توزیع شده است.

پس از زلزله شش ریشتری چهارشنبه هفته گذشته تا ساعت 7:30 صبح امروز 23 فروردین 930 پس لرزه با کانونیت سفیدسنگ فریمان رخ داده که قدرت 119 مورد آن بیش از سه ریشتر بوده است.

ساعت 23:18 دقیقه دیشب نیز زلزله 4.1 ریشتری در این منطقه به وقوع پیوست و همچنان پس لرزه ها ادامه دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز