مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی :

اعتلای هنر ارزشی مستلزم خلق آثار فاخر وپرورش هنرمندان انقلابی است

۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۱:۴۳:۵۲
کد خبر: ۵۴۳۹۶۳
اعتلای هنر ارزشی مستلزم خلق آثار فاخر وپرورش هنرمندان انقلابی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اعتلای هنر ارزشی مستلزم خلق آثار فاخر و پرورش هنرمندان انقلابی است تا زمینه برای هدایت جامعه به سمت ارزش های معنوی و دینی فراهم شود.

حجت الاسلام صفر قربانپور به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید مرتضی آوینی به ما آموخت که می توانیم هم از هنر اصیل بهره ببریم و هم انقلابی باشیم.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی بر حکمت دینی و ارزش های معنوی و اسلامی استوار است و شهید آوینی از وجود ارزش های اسلامی و آنچه در فضای حاکمیت دینی و مذهبی است برای اعتلای هنر ارزشی بهره برد.

قربانپور گفت: با بهره مندی از ارزش ها می توان هنر آفرینی کرد و با بهره گیری از فضای آفرینش هنرهای فاخر در همه حوزه ها آثار ارزشمند خلق کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت: این حاکی از آن است که این دنیای آمیخته با زیبایی های خلقت پروردگار در آثار هنری به خوراک معنوی دنیای امروز بشریت تبدیل می شود و به سبب آن که شهید آوینی از این فضا به درستی استفاده کرد، به هنرمندی ماندگار تبدیل شد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بیان فصیح و قلم روان شهید آوینی و همچنین جهت دادن وی به هنر ارزشی، زبانزد بود و بر همین اساس هفته هنر اسلامی همزمان با سالگرد شهادتش ثبت شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: مجموعه عالم زیبا آفریده شده و اگر کسی از نظام آفرینش برای کار هنر بهره بگیرد و آن را تبدیل کند به نیازهای امروز دنیا مثل در فضای کار، خیابان، خانواده، ضروت های زندگی و... کار  بزرگ و باارزشی را دنبال کرده است.

قربانپور خاطرنشان ساخت: هنر و آثار اجتماعی باید به نوعی کنار هم قرار بگیرد که جامعه به سمت عشق به آفرینش پیش برود تا بتوان مشتاقان عبودیت خداوند را به راه الهی هدایت کرد و در این جا است که کار هنرمندانه بزرگی انجام داده ایم و هدف نهایی در هنر انقلاب اتفاق افتاده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی یادآور شد: استان مرکزی دارای ظرفیت های فراوان و چهره های مستعد هنری است و به ویژه در این استان چهره های هنرمند جوان و باانگیزه ای وجود دارد که باید از این ظرفیت ها در راستای اعتلای هنر انقلاب بهره گرفته شود.

وی اظهار داشت: در همین راستا کارگاه های آموزشی باید افزایش پیدا کند تا فنون و ریزه کاری ها برای نیروهای هنرمند شناسانده شود، در این صورت می توان آثار فاخر ارزشی را خلق کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز