۱۱ کمیته تکریم مقام معلم در استان مرکزی تشکیل شد

۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۱:۵۲:۵۶
کد خبر: ۵۴۳۹۷۳
۱۱ کمیته تکریم مقام معلم در استان مرکزی تشکیل شد
هرام حسن‌آبادی در شورای آموزش و پروش استان با اشاره به برنامه‌های روز معلم اظهار داشت: ستاد تکریم مقام معلم در استانتشکیل شد که شامل 11 کمیته می‌شود که برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور روز معلم را با هماهنگی یکدیگر انجام می‌دهند.

وی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از معلمان و فرزندان شهدای فرهنگی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی و غیره از جمله اقداماتی است که برای روز معلم درنظر گرفته شد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: تنها یک نفر از 15 هزار پرسنل فرهنگی استان به دیدار با مقام معظم رهبری اعزام می‌شود.

حسین‌آبادی بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده در زمینه سرمایه اجتماعی که سال گذشته انجام شد مشخص شد که معلمان در جلب اعتماد جامعه توانستند به رتبه نخست دست یابند و این درحالی است که براساس مطالعات سال85 دررابطه با منزلت حرفه‌ای مشاغل مشخص شد که منزلت حرفه‌ای معلمان در جایگاه مطلوبی نیست.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد:  این مسئله‌ای نیست که بخواهیم بر آن سرپوش بگذاریم و آموزش و پرورش باید نسبت به این مسئله مهم مطالبه‌گری کرده و به آن اهتمام ویژه داشته باشد.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان مرکزی هم با اشاره به مجمع خیران مدرسه‌ساز استان گفت: مجمع خیران مدرسه‌ساز استان مرکزی با سابقه 24 سال خدمت از قدیمی‌ترین مجامع خیران مدرسه‌ساز کشور است که توانسته در توسعه فضاهای آموزشی بیشترین و برترین خدمات را ارائه کند.

علی فخاری عنوان کرد: این درحالی است که در تکریم این خیران تفاوتی میان استان مرکزی با دیگر استان‌ها وجود ندارد و اگر وحدت رویه و حضور پررنگ خیران را می‌طلبیم باید نگاه مجموعه دولت به خیران در زمینه درنظر گرفتن پاداش و مزایا برای آنان و همین‌طور برخی از معافیت‌ها مانند سایر استان‌ها باشد و این درحالی است که این مهم در استان مرکزی برخلاف اغلب استان‌ها که معافیت‌ها را اجرا می‌کنند، لغو شده است.

 

نظر شما