"حنان" در نشست خبری با خبرنگاران تاکیدکرد:

نگاه دولت تدبیر و امید به مسائل یک نگاه عقلانی است / احیای اخلاق در تمام حوزه هارویکرد دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۲:۲۵:۳۳
کد خبر: ۵۴۴۰۰۹
نگاه دولت تدبیر و امید به مسائل  یک نگاه عقلانی است / احیای اخلاق در تمام حوزه هارویکرد دولت تدبیر و امید است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت:نگاه دولت تدبیر و امید به مسائل مختلف یک نگاه عقلانی و اعتدالی است

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری بیش از ٣٠٠ کنسرت در استان از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید خبرداد.

حجت الاسلام حمیدرضا حنان با بیان این مطلب به اصحاب رسانه استان گفت : احیای اخلاق در تمام حوزه ها و شئونات زندگی ، مهمترین رویکرد فرهنگی دولت تدبیر و امید است .

وی در تشریح فعالیت های دولت تدبیر و امید در حوزه ی فعالیت های فرهنگی و هنری استان بادفاع از عملکرد دولت تصریح کرد : عملکرد دولت تدبیر و امید بارها و بارها مورد تایید مقام معظم رهبری (مدالظله العالی) قرار گرفته و بسیاری از عقلا و اندیشمندان کشور بدور از هرگونه جناح بندی سیاسی به حمایت از این دولت پرداخته اند و این درحالی است که متاسفانه شاهد هستیم عده ای تند رو و افراط گرا به تخریب دولت می پردازند که نه تنها به سود کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست ، بلکه اتحاد و آرامش ایجاد شده در فضای کنونی کشور را نیز برهم می زند . این افراد اهداف و مقاصد شخصی را به مصالح نظام ترجیح می دهند .

حنان بیان داشت : نگاه دولت تدبیر و امید به مسائل مختلف یک نگاه عقلانی و اعتدالی است و انسان با این نگاه است که می تواند واقعیات را ببیند و تفسیر کند و بر اساس همین واقعیات ، آرمان ها را دنبال کند .

وی ادامه داد:در نگاه افراطی متاسفانه انسان به واقعیات نظر نمی کند و فقط آرمان ها را مد نظر دارد ، دنبال کردن آرمان ها بدون توجه به واقعیات به ذهن گرایی می انجامد و هر جامعه ای که به این نوع تفکر دچار شود در حد شعار باقی می ماند ،از همین روی دولت تدبیر و امید به دنبال تحقق آرمان ها با توجه به واقعیات است .

حنان خاطر نشان کرد: نگاه دولت به فرهنگ بر اساس شفاف سازی مرزهای مسئولیت و اختیارات دستگاه های فرهنگی است که تا قبل از این دولت خیلی مورد توجه قرار نگرفته است .

وی اضافه کرد:امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از متولیان فرهنگ و هنر است که از حدود ٧ هزار میلیارد تومان بودجه ی مصوب مجلس برای این حوزه ، کمتر از ٢ هزار میلیاد تومان را در اختیار دارد ، اما در افکار عمومی به گونه ای جا افتاده که این وزارتخانه باید پاسخگوی تمام اتفاقات و رویداد های حوزه ی فرهنگ و هنر باشد .

حنان یادآورشد:دولت محترم تدبیر و امید به عنوان یکی از رویکرد های خود به دنبال شفاف سازی مرز های مسئولیت و اختیارات دستگاه های فرهنگی در سطح کشور است که طی آن هر یک از دستگاه های فرهنگی بر اساس میزان مسئولیت و اختیار خود باید پاسخگو نیز باشند .

وی عنوان کرد: توجه به تنوعات حوزه ی فرهنگ و هنر و پرهیز از تک بعدی نگری از دیگر رویکرد های دولت تدبیر و امید است .

حنان گفت:امروز جهان در جهات مختلف در حال تغییر است و به دنبال آن ذائقه های مردم نیز در حوزه های مختلف اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و هنری شناور و متغیر بوده و به همین دلیل باید به تنوعات فرهنگی و هنری و نیازهای اقشار مختلف جامعه از نوجوان ، جوان ، میانسال ، بی سواد  ، کم سواد و تحصیل کرده توجه ویژه شود  .

وی با بیان اینکه  توجه ویژه به فرهنگ دینی و فرهنگ ملی به تناسب هم و در کنار هم ، از رویکرد های دیگر دولت در این زمینه است گفت: این موضوع می تواند پاسخ گوی نیاز های جامعه در برابر نفوذ ، تهاجم و ناتوی فرهنگی هنری باشد و تلاش های دشمنان نظام برای ضربه زدن به ما را بی نتیجه بگذارد .

حنان با بیان اینکه رویکرد بعدی دولت در مسائل فرهنگی و هنری اولویت بندی درست برنامه های این حوزه است اظهارداشت : احیای اخلاق در تمام حوزه ها و شئونات زندگی ، یکی از مهمترین رویکرد های دولت تدبیر و امید است که بارها توسط رییس جمهور به آن تاکید شده و وزرای سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی از آن به عنوان یکی از مهمترین برنامه های خود نام برده اند .

وی مساله ی اخلاق را در راس تمام ارزش ها و فصل ممیز هر جامعه ی دینی و پیشرفته برشمرد وگفت:پیامبر اکرم (ص) بیش از ١٤٠٠ سال پیش می فرماید که من برای اصلاح اخلاق آمده ام و اگر ما امروز در زمینه های مختلف زندگی ، اخلاق را رعایت نکنیم ، باید گفت که نتوانسته ایم درک درستی از دین اسلام داشته باشیم .

حنان با اشاره به برگزاری بیش از 300 کنسرت در استان لرستان در زمان دولت تدبیر وامید گفت: در حالی که در برخی استان های کشور با موضوع لغو کنسرت و رویداد های موسیقی مواجه هستیم، خوشبختانه در استان لرستان و با نگاه درست مسئولین ارشد استان از جمله استاندار، نماینده ی ولی فقیه، فرمانداران و سایر مسئولین، این کنسرت ها بدون هیچگونه حاشیه ای برگزار و با استقبال چشمگیر علاقه مندان مواجه شده است.

وی با اشاره به برگزاری ارکستر ملی در لرستان یادآور شد: در این رویداد بزرگ که برای اولین بار از تهران خارج شده و در یکی از استان های کشور برگزار می شود عصاره و چکیده ی نوازندگان برجسته ی کشور حضور داشتند که می تواند موجب تعامل هنرمندان استان با سایر مناطق کشور و همچنین آشنایی نوازندگان و هنرمندان موسیقی استان با سازهای ارکسترمی شود.

حنان با بیان اینکه  همان طور که قول داده ام برای ساز و آواز تا راز و نیاز برنامه دارم ،بیان داشت: در ساز و آواز رتبه اول شدیم و در راز و نیاز هم اول!

وی با بیان اینکه صدا و سیمای ما در لرستان این افتخار اداره کل ارشاد را منتشر و پخش نکرد افزود: این موفقیت ها متعلق به لرستان است و می بایست به نحو مطلوبی اطلاع رسانی می شد.

حنان ابراز داشت: حقوق هیات علمی دانشگاه از وقتی مدیر شده‌ام قطع شده است ومن تنها مدیر کل جمهوری اسلامی هستم که یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرم .

وی با اشاره به اینکه آن‌قدر که علیه من هجمه بود علیه رئیس جمهور نبود گفت:رسالتم دفاع از حوزه فرهنگ و هنر است.

حنان اضافه کرد:خوشبختانه برای برگزاری این‌گونه برنامه‌ها بسترسازی مناسبی انجام داده‌ایم و استاندار نیز حمایت قاطعی از برنامه‌های فرهنگی و هنری دارد.وی همچنین گفت که لرستان نه تنها به عنوان پایتخت موسیقی ایران بلکه فرا تر از آن می‌تواند مطرح باشد.

مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان بیان کرد : رویکرد ویژه ی دولت در حوزه ی مسائل فرهنگی و هنری در قیاس با دولت های قبلی ، تغییر نوع نگاه سطحی به این مساله و حرکت به سمت عمق دهی به فعالیت های این حوزه است .

حجت الاسلام حمیدرضا حنان در پایان تاکید کرد:نگاه سطحی به مسائل فرهنگی و هنری به ظاهربینی و در نتیجه تکثر می انجامد و موجب بروز اختلاف می شود ، اما عمقی نگری ما را به معنا رسانده و از آنجا که معنا واحد است می تواند ما را به وحدت برساند و این نتیجه ی بسیار مهم این تغییر دیدگاه است .

خبر: میرزایی

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز