معاون توانبخشی بهزیستی لرستان خبرداد:

اجرای طرح آگاه سازی در خصوص اختلال طیف اوتیسم در خرم آباد

۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۳:۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۴۴۰۲۸
اجرای طرح آگاه سازی در خصوص اختلال طیف اوتیسم در خرم آباد
"فاطمه زهرا توکلی"گفت:به مناسبت دوم آوریل روز جهانی اوتیسم ، طرح آگاه سازی و اطلاع رسانی این اختلال از 14 لغایت 25 فروردین ماه در سطح پارک های شهر خرم آباد در حال اجرا می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛معاون توانبخشی بهزیستی لرستان ازدر حال اجرا بودن  طرح آگاه سازی جامعه ،در خصوص اختلال طیف اوتیسم در خرم آباد  خبرداد.

"فاطمه زهرا توکلی"افزود:به مناسبت دوم آوریل روز جهانی اوتیسم ، طرح آگاه سازی و اطلاع رسانی این اختلال از 14 لغایت 25 فروردین ماه در سطح پارک های شهر خرم آباد در حال اجرا می باشد.

وی  با تبیین اقدامات صورت گرفته ، گفت :با توجه به حساسیت خانواده ها و اهمیت شناخت اختلال اوتیسم در بین کودکان ، با راه اندازی کاروان اطلاع رسانی ، استقرار چادرهای غربالگری در سطح پارک ها و معرفی مراکز آموزشی و توانبخشی سعی در آموزش و آگاه سازی خانواده ها نسبت به شناخت این اختلال و حساس کردن خانواده ها نسبت به پیگیری کودکان مشکوک به اوتیسم داریم .

توکلی بیان داشت: طرح غربالگری اختلال طیف اوتیسم از سال 94 آغاز شده و این طرح ادامه دارد .توکلی در ادامه گفت یک مرکز در سطح شهر خرم آباد در حال ارائه خدمات مشاوره ای ، آموزشی و توانبخشی است که در حال حاضر 40 کودک مبتلا به اوتیسم از خدمات این مرکز بهره مند می باشند.

وی  با تبیین ویژگیهای اوتیسم گفت: این اختلال با ناهنجاری های رفتاری و کلامی غیر طبیعی، نمایان می شود و بروز این اختلال در بین پسران نسبت به دختران شایع تر می باشد .

توکلی همچنین یادآورشد:امسال این طرح با شعار پیش به سوی استقلال و کسب توانایی تصمیم گیری برای خود، اجرا شده است.

 

نظر شما