تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب دانشگاه‌های استان یزد در بیانیه ای عنوان کردند:

اعلام موجودیت «جمعیت دانشجویان حامی روحانی تا ۱۴۰۰»

۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۳:۵۸:۳۵
کد خبر: ۵۴۴۰۵۹
اعلام موجودیت «جمعیت دانشجویان حامی روحانی تا ۱۴۰۰»
تشکل های دانشجویی اصلاح طلب دانشگاه های استان یزد با صدور بیانیه ای ضمن اعلام موجودیت «جمعیت دانشجویان حامی روحانی تا 1400»، اعلام کردند: از هیچ تلاشی در راستای حفظ مسیر اعتدال و دفاع از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در انتخابات 96 فروگذار نخواهند. کرد.

به گزارش برنا؛ متن این بیانیه بدین شرح است: 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

وَ کَذلِکَ جَعَلْناکُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَکُونُوا شُهَداءَ عَلَی النَّاسِ

«و بدینگونه [که شما را به راه راست راه نمودیم،] شما را امّتى [معتدل و] میانه قرار دادیم؛ تا بر مردم گواه [و نمونه ] باشید.»

ایران سرزمینی است با تنوع بی‌نظیر قومی، زبانی، آب و هوایی و مردمی که سلایق، علایق، ویژگی‌ها و استعداد‌های گوناگون دارند؛ مردمی که همچنان وحدت سرزمینی خود را حفظ کرده و تمام تکثرات را ذیل مفهومی مشترک به نام ایران معنا کردند. کشوری که صاحب منابع طبیعی، منابع انرژی و منابع معدنیِ سرشار است و در طول تاریخ چند هزار ساله خود، فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته.

شرایط ایران به دلایل متعدد تاریخی، سیاسی، منطقه‌ای و داخلی، همواره در وضع پر تلاطم و با مخاطره ای بوده؛ بدین واسطه هر لحظه‌ی تصمیم گیری و سنجش ملی، مسیر کلی، آینده و هدف اساسیِ مطلوب کشور را معین می‌کند.

جهان امروز در وضعیتی است که نژاد‌پرستان و جنگ‌طلبان سودای بازگشت به قدرت دارند؛ جریانی که در کشورهای ایالات متحده امریکا و انگلستان موفق به پیروزی شد و در کشور هلند شکست خورد، گواه آغاز یک دوره جدید در تاریخ سیاسی جهان خواهد بود. دوره‌ای که مردم دنیا تصمیم میگیرند کدام کشور به جنگ و تجاوز و خشونت می‌اندیشد و کدام کشور به مدارا، همکاری بین‌المللی و توسعه داخلی همراه با اقتدار سرزمینی.

منطقه ما دهه هاست که در آتش انتخاب‌های افراطی و نسنجیده می‌سوزد. افغانستان، عراق، یمن و سوریه کشورهایی هستند که از سرزمین‌هایشان یا خرابه مانده است، یا شهری بی‌هویت و ناامن بر ویرانه‌های جنگ.

ایرانِ امروز اما شرایطی کاملا متفاوت را تجربه می‌کند، کشوری که در منطقه پرآشوب، از پر مدعاترین کشورهای جهان نیز آرام‌تر و امن‌تر است؛ کشوری که با وجود تلاش تجاوز‌گران، ثبات و امنیتی کم‌نظیر دارد، امنیتی که حفظ آن در گِروی حضور دولتمردان و سیاستمداران صلح‌طلب، اهل مدارا و معتقد به اقتدار سرزمینی است.

ایرانِ ما، امروز درگیر آتش و آشوب نیست، اما گرفتار مسائلی است که عمدتا اقتصادی هستند و ریشه در بی‌ملاحظگی‌های گذشته دارد. رکود اقتصادی، بیکاری جوانان، عدم توازن بین قدرت واقعی خرید و سبد مصرفی خانوار، موانع ساختاری تولید، نظام بانکی زیان‌ده و بروکراسی معیوب و فاسد اداری مشکلات عمده اقتصاد ایران است که اثر اول و شدید آن بر معیشت و رفاه توده مردم ایران بوده است.

کشور ما مسائل و گرفتاری‌هایی دارد که حل آن اراده جدیِ عمومی ملت ایران را در صحنه انتخابات و حضور فعال و مطالبه گر پس از آن میطلبد. یعنی اولا لازم است افراد و گروه‌هایی انتخاب شوند و بر سر کار بیایند که ضمن حفظ عقلانی اقتدار سرزمینی، منابع کشور و انرژی ملی را صرف تنش‌های سیاسی و مجادلات جهانی نکنند، ثانیا مردم با حضور توانمند و پرسشگر، دولت منتخب را از آن خود بدانند و برای بهبود وضعیت تلاش کنند.

مسائل و مشکلات موجود بخش های مختلف در ایران، چاره ای ندارد جز این که در یک مسیر علمی، با زمان بندی واقع‌بینانه و انتظارات دراز مدت اصلاح شود. به گواه تجربه و تاریخ، آن کشور و ملتی که حل مشکلات خود را در مدتی کوتاه و با تکیه بر تقدس مآبی، خرافه و انحصار، طلب کرد، به چیزی جز گرفتاری‌های شدید‌تر و بحران‌های سخت‌تر نرسید.

لذا ما دانشجویان دانشگاه‌های مادر استان یزد، با تاکید بر ضرورت ایجاد اراده ملی و تمرکز جدی بر حل مشکلات اقتصادی و بهبود اوضاع کنونی، اعلام می‌داریم تنها راه رسیدن به اهداف ذکر شده مشارکت در تعیین سرنوشت خویش از طریق انتخابات و انتخاب مجدد مسیر اعتدال است. لذا ضمن اعلام موجودیت با عنوان «جمعیت دانشجویان حامی روحانی تا 1400» از هیچ تلاشی در راستای حفظ مسیر اعتدال و دفاع از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در انتخابات 96 فروگذار نخواهیم کرد و در این راه دستِ یاری به سوی همه دلسوزان و خصوصا جوانانِ سرزمین ایران به ویژه سرمایه‌های استان یزد دراز میکنیم و از همه گروه ها با هدف کسب رای حداکثری دکتر حسن روحانی در انتخابات پیش رو دعوت به همکاری می نماییم.

 

نظر شما