معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

یزد در شرایط کم‌آبی از توانمندی‌های علمی و فناوری در حوزه اشتغالزایی بهره بگیرد

۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۴:۰۱:۵۸
کد خبر: ۵۴۴۰۶۳
یزد در شرایط کم‌آبی از توانمندی‌های علمی و فناوری در حوزه اشتغالزایی بهره بگیرد
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اهمیت اشتغالزایی در برنامه‌های اقتصادی گفت: با توجه به اینکه استان یزد در شرایط کم‌آبی قرار دارد باید از توانمندی‌های علمی و فناوری در این راستا بهره‌ بگیرد.
به گزارش برنا، حمید کلانتری در مراسم آغاز به کار نخستین منطقه ویژه علم و فناوری کشور در استان یزد اظهار داشت: نقش تولید ثروت از منابع انسانی بر کسی پوشیده نیست اما در کشور ما اکنون شرایط چندان مطلوبی به رغم وجود نیروهای توانمند وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در شرایطی که در دنیا 68 درصد متوسط ثروت از طریق منابع انسانی به دست می‌آید، در کشور ما این سهم دقیقا نصف و حدود 34 درصد است.

کلانتری با اشاره به اینکه اقتصاد کشور باید از شیوه‌های سنتی گذشته فاصله بگیرد، تأکید کرد: شاخص تولید ثروت از طریق منابع انسانی باید در کشور ما ارتقاء یابد.

وی تصریح کرد: امروز در کشورهای توسعه یافته، یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌ها پرورش و توسعه منابع انسانی است، خاطرنشان کرد: تلاش و کسب موفقیت در این حوزه به طور قطع تولید روز افزون برای این کشورها را به دنبال خواهد داشت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: به طور قطع مناطق ویژه علم و فناوری می‌تواند گامی در راستای بهره‌مندی بیشتر از نیروی انسانی و ارتقاء شاخص کسب ثروت از طریق نیروی انسانی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط برخی استان‌های کشور نظیر یزد به لحاظ کم‌آبی و ... عنوان کرد: استان‌هایی نظیر یزد که از شرایط ویژه‌ای نظیر کم‌آبی برخوردارند باید به فکر استفاده بهینه و ثروت‌ساز از منابع انسانی باشند و خوشبختانه در استان یزد این ظرفیت وجود دارد.

کلانتری با اشاره به اینکه در یزد ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه علم و فناوری وجود دارد، عنوان کرد: باید تلاش شود تا از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

وی همچنین اظهار داشت: لازم است در منطقه ویژه علم و فناوری یزد برای جذب سرمایه‌گذاری تلاش ویژه‌ای صورت گیرد و البته این منطقه نباید رقیب منطقه ویژه اقتصادی محسوب شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز