رئیس هیئت اجرایی انتخابات بخش مرکزی پاکدشت در گفتگو با خبرنگار برنا؛

انتخاباتی پرشور در انتظار پاکدشت

۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۲۳:۴۳:۵۵
کد خبر: ۵۴۴۲۱۲
انتخاباتی پرشور در انتظار پاکدشت
بخشدار مرکزی شهر پاکدشت گفت، از مهمترین فعالیتها که در بخش مرکزی صورت پذیرفت دعوت از معتمدین و اجرای انتخابات برای تعیین هیئت اجرایی و در گامی دیگر بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان برای شرکت در انتخابات بخش مرکزی پاکدشت می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران، منصور حاجی بخشدار شهر پاکدشت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص اهم فعالیت های صورت پذیرفته در پاکدشت و در بخش مرکزی اظهار داشت: پس از فرمان وزیر کشور مبنی بر شکل گیری ستادهای انتخاباتی در وزارت کشور، استانداری، فرمانداری وبخشداری در موعد مقررقانونی این ستادها شروع به فعالیت کردند.

از مهمترین فعالیتها که در بخش مرکزی صورت پذیرفت دعوت از معتمدین و اجرای انتخابات برای تعیین هیئت اجرایی و در گامی دیگر بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان برای شرکت در انتخابات بخش مرکزی پاکدشت می باشد.

وی ادامه داد: در طی انتخاب هیئت اجرایی 30 نفر از معتمدین محلی انتخاب شدند و در موعد مقرر با حضور نظارت بخش طی انتخاباتی کاملا قانونی و تابع و پیرو قانون اعضای هیئت اجرایی انتخاب شدند.

حاجی با تاکید بر نگاه سالم و تصمیم موثر هیئت اجرایی افزود: هیئت اجرایی پس از تشکیل، نسبت به انجام امور مربوط به اگهی انتشار جهت حضور داوطلبین و همچنین در تعامل با هیئت نظارت جلساتی که برگزار شد که طی ان جلسات در ابتدا مبحث تایید صلاحیت کاندیداها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 بخشدار مرکزی شهر پاکدشت ادامه داد: تاکنون جلسات مهم و سازندهی با هیئت اجرایی و با حضور تمام اعضای ان برگزار شده است.

رئیس هیئت اجرایی بخش مرکزی پاکدشت گفت:  با توجه ایین نامه اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا بخشداری مرکزی اقدام به ثبت نام کاندیداها نموده که براساس قانون،  داوطلبان موظف بودند با حضور در مراکز پلیس +10 نسبت به اخذ سوء پیشینه اقدام نمایند و پس از ان به ترتیب زمانهای تعیین شده افراد با مراجعه به ستاد انتخابات بخش مرکزی و ثبت نام خود اقدام نمایند.

حاجی ضمن تشکر از همکاران خود در بخشداری که در ایام تعطیل با صبوری به کار ثبت نام مشغول بودن. افزود: هیئت اجرایی از چند روز قبل از اغاز ثبت نام با تجهیز ستاد انتخابات به رایانه های چند گانه و همچنین اتصال سامانه جامع انتخابات اماده ثبت نام از داوطلبان شده و تعدادی از همکاران بخشداری و دهیاری به صورت شبانه روز برای برگزاری انتخاباتی سالم تلاش نمودند.

بخشدار مرکزی پاکدشت افزود: داوطلبانی که برای حضور در انتخابات روستایی حاضر شده بودند به دو گروه دیپلم و در گروه دوم حداقل سواد خواندن و نوشتن تقسیم شدند، به عبارتی دیگر روستاهایی که دارای 5 شورا می باشند جز گروه اول و روستاهای دارای 3 شورا در گروه دوم تعریف می شود. تعداد اعضای شورا براساس جمعیت روستا تعیین می شود.

یعنی روستاهای بالای 200 خانوار با حضور پنج نفر شورا را تشکیل می دهند.

وی افزود: به عنوان نمونه در روستاهای گلزار بالا و گلزار پایین و فیلستان شوراها پنج نفره و روستاهایی چون حاجی اباد و حمامک شوراهای 3 نفره تشکیل می شوند.

بخشدار مرکزی مطرح کرد: به لطف خدای متعال و همت همکاران عزیز در بخشداری مرکزی ثبت نام ها در کمال ارامش انجام شد و از اغازین ساعات بامداد تا اخرین ساعات اداری ثبت نام ها بدون هیچ مشکلی انجام می شد.

رئیس هیئت اجرایی بخشداری مرکزی در پاسخ به سئوال چرایی به برگزار نشدن انتخابات شوراهای عشایر افزود: براساس قانون باید تعداد اعضای داوطلب شورا و علی البدل به اضافه یک یا دونفر بیشتر ثبت نام کنند و تا تعداد به حد نصاب قانونی نرسد انتخابات انجام نمی شود.

وی ادامه داد: براساس قانون انتخابات عشایری موظف به برگزاری انتخابات عشایر غیور هستیم بر همین اساس هیئت اجرایی در چهار روستا از جمله توچال و حمامک اقدام نموده که بازهم  براساس قانون می بایست پنج نفر از جمله 3 نفر عضو، یک نفر علی البدل و یک نفر اضافه در انتخابات شرکت نمایند، متاسفانه در فرایند ثبت نام تنها 2 نفر به عنوان کاندیدای عشایری در روستای حمامک و توچال مبادرت به ثبت نام نمودند که پس از استعلام از ستاد استان به دلیل عدم تکمیل تعداد نفرات از لیست انتخابات عشایر ستاد استان حذف گردید.

رئیس هیئت اجرایی افزود: با توجه به حضور پرشور برای ثبت نام، قطعا انتخاباتی خوب با حضور حداکثری مردم  عزیز در پاکدشت خواهیم داشت.

حاجی گفت: ملت شریف و شهید پرور ایران همیشه در صحنه بوده اند و از میراث بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای معظم و معزز عزیز به خوبی حفاظت می نمایند. این مهم را دشمنان به خوبی می دانند و به همین دلیل تلاش بر کمرنگ نشان دادن حضور مردم دارند ولی جهانیان می دانند که ملت شریف ایران در هر انتخابات، پررنگ تر از گذشته در پای صندوق های رای حاضر می شوند و به فرمان رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) لبیکی همچون لبیک شهدا می گویند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز