هوای ار دبیل از یک شنبه بهاری خواهد شد/تندبادباعث سرریزشدن آب شورابیل به اطراف شد

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۳:۵۲:۱۶
کد خبر: ۵۴۴۸۱۶
هوای ار دبیل از یک شنبه بهاری خواهد شد/تندبادباعث سرریزشدن آب شورابیل به اطراف شد
با وقوع تندباد از صبح روز جمعه موج‌های طوفانی در دریاچه شورابیل واقع در شهر اردبیل ایجاد شده و آب دریاچه به محوطه اطراف آن پرتاب می‌شود.

به گزارش برنا، مطابق اخطاریه‌های هواشناسی وقوع تندباد در اغلب شهرهای استان اردبیل پیش‌بینی شده بود. بطوریکه از صبح جمعه بادهای تند وزیدن گرفت و رفت‌وآمد شهروندان را مختل کرد.

از سویی وزش بادهای تند موجب شده برخی درختان در معابر شکسته و شاهدقطعی‌های مقطعی برق در برخی مناطق باشیم.

 تندباد که همراه با گردوخاک است، رفت‌وآمد مردم در سطح شهر را دچار مشکل ساخت و موجب خسارات جزئی به تأسیسات شهری نیز شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در خصوص وضعیت جوی فعلی استان افزود: وقوع تندباد در اغلب شهرهای مرکزی پیش‌بینی شده است.

علی دولتی مهر تصریح کرد: بیشترین سرعت تندباد با ۱۱۵ کیلومتر از شهرستان مشگین شهر به ثبت رسیده و در سایر شهرهای محدوده مرکزی استان نیز سرعت باد حداقل ۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

دولتی‌مهر افزود: هر چند در طی ساعات اخیر از سرعت وزش بادها کاسته شده اما این وزشهای شدید در مناطق مرکزی استان تا فردا صبح قابل ملاحظه خواهد بود و انتظار می‌رود که مردم و مسئولان به هشدارهای داده شده در این زمینه توجه لازم را داشته باشند تا بتوانیم از بروز خسارات در بخشهای مختلف کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از روز یکشنبه از شدت وزش بادها کاسته می‌شود و هوای نسبتا پایدار با رگبارهای بهاری براس استان انتظار می‌رود و در مورد سامانه‌های بعدی هواشناسی نیز اطلاع‌رسانیهای لازم و به موقع انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در چنین وضعیت جوی شهروندان می‌بایست از تردد غیرضروری به ویژه در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌تمام به جد پرهیز کنند.

وی افزود: به دلیل اینکه تندباد همراه با گردوخاک است ضروری است از کودکان و سالمندان مراقبت شده و همچنین شهروندان با رعایت قوانین از پارک خودرو خود در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان متذکر شد:به غیر از شهر اردبیل که وزش باد با رگبار باران همراه بود در مابقی شهرها شاهد وزش شدید باد بودیم.

به گفته دولتی مهر سرعت باد موجب شد در مشگین شهر شرایط طوفانی همراه با گردوخاک و رگبار باران اعلام شود.

وی ابراز امیدواری کرد بر اساس پیش‌بینی های صورت گرفته تندباد تا عصر جمعه بود و پس از آن وضعیت جوی بهبود می یابد.

 

نظر شما