رییس دامپزشکی بویین زهرا خبر داد؛

افزایش ۲۵درصدی واکسیناسیون دام ها در بویین زهرا

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۳:۵۳:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۸۱۸
افزایش ۲۵درصدی واکسیناسیون دام ها در بویین زهرا
رییس اداره دامپزشکی بویین زهرا از افزایش 25درصدی واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دکتر مهدی مهرزاده رییس اداره دامپزشکی بویین زهرا با اعلام این خبر گفت: میزان واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی در بویین زهرا در مقایسه با زمان مشابه سال قبل افزایش 25درصدی داشته است.

دکتر مهرزاده افزود: از تعداد 375هزار دام واکسینه شده، بیش از 255هزار رأس گوسفند و بز و بیش از 120هزار رأس گاو تحت پوشش برنامه واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفت که این میزان واکسیناسیون بیشتر از پیش بینی های صورت گرفته بود.

وی اظهار کرد: تب برفکی یک بیماری به شدت عفونی و واگیردار در بین نشخوارکنندگان اهلی و وحشی است که به طور عمده در دام های جوان باعث تلفات شده و خسارات اقتصادی فراوانی به تولید دام و فرآورده های دامی وارد می کند.

رییس اداره دامپزشکی بویین زهرا ادامه داد: با واکسیناسیون به موقع، کنترل تردد دام ها، انجام خرید و فروش دام با مجوز دامپزشکی، ضدعفونی کردن محوطه دامداری و تعبیه حوضچه های ضدعفونی در ورودی دامداری ها می توان از وقوع آن پیشگیری کرد.

وی توضیح داد: رعایت نکردن اصول امنیت زیستی توسط دامداران سبب افزایش سرعت انتشار بیماری و خسارت های فراوان در بین دام های سنگین و سبک به خصوص بره و بزغاله ها خواهد شد.

دکتر مهرزاده در پایان از همه دامداران درخواست کرد هرگونه موارد مشکوک بیماری و یا تلفات احتمالی را در اسرع وقت با ارسال پیامک به سامانه پیامکی 50001512 و یا تماس با شماره 1512 به دامپزشکی شهرستان و استان اطلاع رسانی نمایند.

نظر شما