رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد:

لایحه مقابله با تخلف علمی" از پایان‌نامه فروشی جلوگیری می‌کند

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۳:۵۴:۲۷
کد خبر: ۵۴۴۸۲۱
لایحه مقابله با تخلف علمی از پایان‌نامه فروشی جلوگیری می‌کند
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در حالی از عدم ضمیمه شدن پیوست فرهنگی به لایحه مبارزه با تقلب علمی خبر می‌دهد که می‌گوید: برخورد با متخلفان نیازمند فرهنگسازی است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان به نقل از خانه ملت ؛الهیار ملکشاهیبا اشاره به ضرورت الحاق "پیوست‌‌ فرهنگی" به طرح‌ها و لوایح مختلف با بیان اینکه "لایحه مقابله با تخلف علمی" که اکنون در کمیسیون حقوقی و قضایی در دست بررسی است فاقد این مهم است، گفت: الزام به الحاق پیوست فرهنگی به طرح‌ها و لوایح مختلف در قانون‌ آمده است؛ بنابراین باید در کنار هر لایحه به ویژه لوایح صنعتی و پروژه‌های مهم، پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی و.. در نظر گرفته شود اما این رویه درخصوص این لایحه محقق نشده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیوست‌های "لایحه مقابله با تخلف علمی" باید ازسوی وزارتخانه‌های مختلفی همچون فرهنگ، علوم، بهداشت و... نگارش ‌شوند اما طراحان هنوز برای این مهم پیوست در نظر نگرفته‌اند لذا باید تا قبل از رسیدن لایحه به صحن در این خصوص نیز اقدام شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تاکیدات بسیاری به اجرایی شدن پیوست‌های فرهنگی شده و ضرورت آن احساس می‌شود، اضافه کرد: برای اجرایی شدن این مهم ابتدا باید دستگاه‌های ناظر بر نحوه اجرای پیوست‌های فرهنگی تعریف شوند تا مشخص شود چه دستگاه‌هایی مسئول نظارت بر محتواها و اجرای آن‌ها هستند؛ چراکه اکنون به پیوست‌های فرهنگی لوایح تنها به چشم رفع تکلیف نگاه می‌شود. 

ملکشاهی با بیان اینکه "لایحه مقابله با تخلف علمی" از پایان‌نامه فروشی جلوگیری می‌کند، گفت: این لایحه می‌تواند فواید بسیاری برای رشد علمی کشور داشته باشد اما رسیدن به این مهم علاوه بر قانون‌گذاری به منظور برخورد با متخلفان نیازمند فرهنگسازی است لذا این لایحه به پیوست‌های فرهنگی نیاز دارد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: کار بررسی این لایحه در کمیسیون قضایی تمام شده اما با توجه به پیشنهادات رسیده از کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان، بررسی مجددی با حضور این نمایندگان بر این لایحه در حال انجام است لذا احتمال کم یا اضافه شدن بندها در جریان این بررسی وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز