پمپاژ شور و نشاط به جامعه با جشن های فصلی؛

اشتباه در تعیین روز اصفهان صورت گرفته است

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۴:۰۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۴۸۴۲
اشتباه در تعیین روز اصفهان صورت گرفته است
استاندار اصفهان گفت:مدیریت شهری هفته ای را در اردیبهشت ماه بعنوان هفته ی نکوداشت اصفهان برگزار می کند که با انتقاد کارشناسان و اساتید دانشگاه مواجه شده است.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی تعیین تکلیف نامگذاری روز اصفهان، اظهارداشت: برخی از اساتید دانشگاه اول آذرماه را بعنوان روز اصفهان نامگذاری می کنندو در سال گذشته نکو داشت اصفهان در هر دو زمان برگزار شد که باید با هم افزایی بهتر و بیشتر زمان مشخصی برای این روز معین شود.

وی با اشاره به جلسات متعدد کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اساتید ، خبرگان، تاریخدانان خاطر نشان کرد: نظرات کارشناسی این جلسات اعلام شده است و باید بخش مدیریت شهری و کارشناسی روی یک تاریخ تفاهم بیشتری داشته باشند تا این دوگانگی از بین برود.

دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: اصفهان از ابعاد مختلف از جمله میراثی و اساطیری ، ادوار مختلف تاریخی ، شخصیت های بین المللی، ایثار و شهادت و زیبایی های طبیعی و گردشگری آنقدر عظمت دارد که می تواند به مناسبت های مختلف مورد نکوداشت قرار گیرد.

استاندار اصفهان افزود: اگر بخواهیم روز ارزشی را برای اصفهان انتخاب کنیم هیچ روزی بهتر از ۲۵ آبان نیست چرا که این روز، روز حماسه و ایثار اصفهان است و اگر به مباحث اساطیری روی آوریم می توان زایچه را یعنی اول آذر ماه را مد نظر قرار دهیم و با تلفیق این دو می توان از ۲۵ آبان ماه تا اول آذرماه را به عنوان هفته ی نکوداشت واقعی اصفهان نیز در نظر گرفت .

رسول زرگرپور با بیان اینکه تاریخ دقیق این روز باید در شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شود، افزود: پس از تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان در صورتی که در نظر داشته باشیم این روز و این هفته به ثبت ملی برسد باید در شورای فرهنگ عمومی کشور نیز مصوب شود.

وی با بیان اینکه روز ملی اصفهان با برگزاری جشن های فصلی متفاوت است، گفت: این روز باید یک مبنای علمی داشته باشد و وجه تسمیه ی آن کاملا مشخص و یا به ثبت ملی رسیده باشد.

زرگرپور افزود: مدیریت استان اعتقاد دارد که جشن های فصلی به مناسبت های مختلف باید برگزار شود چرا که شور و نشاط به جامعه پمپاژ می کند و برهمین اساس جشن های شهرداری برگزار گردد ولی نباید این جشن ها به عنوان روز ملی یا هفته ملی اصفهان مطرح شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز