دکتر حسینی خبر داد؛

رشد ۶۶ درصدی تاسیس سمن ها در استان، از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید تاکنون

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۲:۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۴۴۸۵۶
رشد ۶۶ درصدی تاسیس سمن ها در استان، از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید تاکنون
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، جلسه هیأت نظارت بر تأسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد برگزار و با تأسیس هشت سازمان مردم نهاد موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این جلسه با شاره به  فعالیت های استانداری در حوزه سمن ها، گفت: آموزش تشکل های غیردولتی در 3 حوزه نحوه شکل گیری تشکل ها، آشنایی با مسائل بیمه و تسهیل گری توسط سمن ها در سال 95 در استان  برگزار شده است

وی افزود: در قلمرو پژوهش دو پژوهش یکی در خصوص وضعیت موجود سمن ها و دیگری در بعد بهره مندی و توانمندسازی تشکل ها در حوزه آسیب های اجتماعی در استان  به انجام رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد:  دو پژوهش مهم دیگر نیز امسال به انجام خواهد رسید که اولی  به آمایش سرزمینی سمن ها و دیگری به توانمندسازی سمن ها در قلمرو مشارکت در کاهش آسیب ها مربوط می شود.

حسینی با تاکید بر اینکه اقدامات مثبت  سال گذشته در حوزه سمن ها  امسال نیز  باید ادامه یابد، گفت:  دوره های کارگاهی با  عنوان اعتیاد به همین سادگی که توسط سمن ها در مراکز دانشگاهی، آموزشی  و  همچنین در مراکز ماده 16 و با هدف  امید بخشی افراد در برگشت به زندگی سالم در سال گذشته برگزار می شد، امسال نیز با قوت برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه   تعداد  سمن ها در ابتدای شروع به کار  دولت تدبیر و امید در استان 540 سمن  بوده، افزود: امروز با تاسیس 8 سمن  جدید تعداد سمن ها با رشد 66 درصدی در دولت تدبیر و امید به 895 سمن در استان رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی توسعه محور فعالیت تشکل ها از 5 محور به 17 محور را  از جمله فعالیت های مهم در این حوزه  دانست و گفت: در خصوص آموزش تشکل ها در سال 92، 720 نفر ساعت آموزش وجود داشته و امروز تا آخر سال 95، بیش از 10 هزار نفر ساعت آموزش در استان شکل گرفته است.

 حسینی با اشاره به اینکه طی ماه آینده خانه تشکل های غیردولتی در استان  راه اندازی خواهد شد، افزود:  خانه سمن ها می تواند در خصوص توانمندسازی سمن ها، تجربه گردانی، ساماندهی اعضاء، اتصال سمن ها به مسائل و مشکلات جامعه، ایده پردازی و  نوآوری در فعالیتها نقش موثری را ایفا نماید.

 شایان ذکر است؛ در این جلسه سمن های مجمع خیران توسعه و تجهیز آموزش های فنی- حرفه ای، انجمن بهره وری خراسان رضوی، موسسه عروج اندیشه عارف، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، کانون توسعه فرهنگی رویش، انجمن حمایت ازکودکان بیمار کلیوی، موسسه فرهنگی اخلاقی، سرای نجابت یافتگان موسی علی (ع) مجوز فعالیت دریافت کردند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز